اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

افت شدید قیمت طلا، چه چیزی در انتظار فلز زرد است؟

قیمت طلا در روز های پایانی هفته گذشته افت قابل توجهی را از خود نشان داد و به پایین ترین قیمت چند هفته اخیر رسید. حال چه چیزی در انتظار این فلز گرانبها است؟

به گزارش سایت طلا، اونس طلا هفته گذشته را در عدد 1791 دلار به پایان رساند و در این عدد بسته شد که افت 2.5 درصدی در هفته و افت 3.5 درصدی از اوج روز چهارشنبه را نشان می دهد.

مهم ترین عاملی که باعث افت شدید قیمت طلا شد را می توان تصمیمات جدید فدرال رزرو درباره سیاست های مالی خود دانست. فدرال رزرو در جلسه هفته گذشته خود اعلام کرد که قصد دارد نرخ بهره را در سال جاری در 5 مرحله افزایش دهد که نشان دهنده تهاجمی شدن سیاست های این بانک بود.

حال تحلیلگران هشدار می دهند که داده های اقتصادی قوی تر ایالات متحده می تواند روایت فدرال رزرو را تقویت کند و طلا را به سمت حمایت حدود 1750 دلار سوق دهد. فدرال رزرو قصد دارد با افزایش نرخ بهره از افزایش تورم که هم اکنون به بالاترین سطح خود در 40 سال اخیر رسیده است جلوگیری کند.

در روز های پیش رو داده های مختلفی از جمله داده های مربوط به تورم منتشر خواهد شد که می تواند بر روی قیمت طلا تاثیر بگذارد. همچنین سرمایه گذاران در انتظار داده های مربوط به مشاغل ایالات متحده هستند که بهبود در آن باعث تهاجمی تر شدن فدرال رزرو خواهد شد.

از نظر فنی قیمت طلا ابتدا در عدد 1782 دلار پشتیبانی می شود که پایین ترین سطح سالانه به شمار می رود. طلا در روز جمعه برای سومین روز متوالی از خود افت نشان داد چراکه شاخص دلار که قدرت دلار را در برابر برخی ارز های قدرتمند بررسی می کند برای سومین روز متوالی رشد کرد.

طلا در صورتی که از سطح 1782 دلار افت کند به سمت حمایت بعدی خود در محدوده 1750 دلاری حرکت خواهد کرد. از طرف دیگر این فلز گرانبها برای اینکه بار دیگر صعودی شود لازم است تا از میانگین حرکت قیمت خود خود در دویست روز اخیر در محدوده 1800 دلار افزایش یابد.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد