اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

نظرسنجی: قیمت طلا در هفته پیش رو کاهش خواهد یافت

قیمت طلا که اوایل هفته گذشته را صعودی آغاز کرده بود در انتهای هفته سقوط شدیدی را تجربه کرد. حال بسیاری از تحلیلگران بازار طلا بر این باورند که کاهش قیمت طلا در هفته پیش رو نیز ادامه خواهد یافت.

به گزارش سایت طلا، هر هفته سایت جهانی کیتکو نیوز یک نظرسنجی برگذار کرده و از کارشناسان و سرمایه گذاران می خواهد تا قیمت طلا را در هفته پیش رو پیش بینی کنند. نظرسنجی این هفته نشان می دهد که احساسات نزولی در میان تحلیلگجران به شدت تقویت شده است.

فشار فدرال رزرو برای افزایش نرخ بهره در هفته گذشته باعث شد طلا بیشترین فروش را از اواسط ماه نوامبر سال 2021 تجربه کند. در نتیجه این موضوع احساسات نزولی در میان کارشناسان و سرمایه گذاران افزایش یافته است چراکه فدرال رزرو قصد دارد به شکل تهاجمی تری سیاست های سخت گیرانه خود را اعمال کند.

جروم پاول در سخنرانی خود در هفته گذشته ابراز داشت که می توان نرخ بهره را برای کنترل تورم افزایش داد بدون اینکه به اشتغال آسیبی وارد شود. وی اشاره کرد که نرخ حقوق و دستمزد به شکل قابل ملاحظه ای افزایش یافته و سطوح بی سابقه ای از کار و فرصت های شغلی ایجاد شده است.

حال این بانک قصد دارد تا در سال جاری در 5 مرحله نرخ بهره را افزایش دهد تا از تهدید فزاینده تورم جلوگیری کند. بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران بر این باورند که فدرال رزرو بیش از حد تهاجمی شده است و این موضوع ممکن است به رشد اقتصاد صدمه وارد کند.

فیلیپ استریبل، استراتژیست ارشد بازار در Blue Line Futures گفت: قیمت طلا در ادامه کاهش خواهد یافت اما با این حال من به خرید خود ادامه خواهم داد چراکه سیاست های سختگیرانه بیش از حد فدرال رزرو در نهایت باعث عقب نشینی آنها خواهد شد.

این هفته 14 تحلیلگر وال استریت در نظرسنجی طلای کیتکو نیوز شرکت کردند. از میان شرکت کنندگان 4 نفر یا 29 درصد خواستار افزایش قیمت طلا شدند. هفت تحلیلگر معادل 50 درصد کاهش قیمت طلا را پیش بینی کردند و سه تحلیلگر یا 21 درصد بی طرف بودند.

در نظرسنجی میان سرمایه گذاران، 495 رای جمع آوری شد. از این تعداد 270 نفر یا 55 درصد به دنبال افزایش قیمت طلا در هفته پیش رو بودند. 158 نفر دیگر یا 32 درصد معتقد بودند قیمت طلا کاهش خواهد یافت و 67 رأی دهنده یا 14 درصد بی طرف بودند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد