اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

سقوط شدید قیمت طلا ادامه یافت، تحلیل فنی قیمت طلا

قیمت طلا در هفته گذشته ابتدا یک روند رو به رشد را طی کرده و قیمت آن افزایش یافت اما در ادامه هفته کاهش شدیدی پیدا کرده و به پایین ترین سطح هفته های اخیر خود رسید.

به گزارش سایت طلا، پس از آن که هفته گذشته فدرال رزرو اولین بیانیه سیاست های پولی خود در سال 2022 را منتشر کرد شاخص دلار آمریکا به شکل قابل توجهی افزایش یافته و باعث شد تا کالاهای دلاری مانند طلا و دیگر فلزات گرانبها افت شدیدی را تجربه کنند.

نیل کشکاری، رئیس فدرال رزرو مینه سوتا، گفت که فدرال رزرو باید با افزایش نرخ بهره، اقتصاد ایالات متحده را به تعادل برساند. وی اشاره کرد که این بانک با داده های اقتصادی که در ادامه منتشر خواهد شد باید تصمیم بگیرد که به چه میزان نرخ بهره را افزایش دهد تا اقتصاد به تعادل برسد.

جروم پاول رئیس فدرال رزرو در مصاحبه مطبوعاتی خود در هفته گذشته ابراز داشت که این بانک قصد دارد در جلسه ماه مارس خود افزایش نرخ بهره را آغاز کند. وی همچنین اشاره کرد که آنها 5 مرحله افزایش نرخ بهره را در سال جاری پیش بینی کرده اند چراکه تورم در سطوح بی سابقه ای قرار گرفته است.

از نظر فنی قیمت طلا در حال حاضر در یک روند نزولی قرار گرفته است و سوگیری آن بر روی نمودار ها به سمت پایین است. هم اکنون هر اونس طلای جهانی در بازار 1791 دلار معامله می شود که نزدیک به ده دلار کاهش را نشان می دهد.

اولین سطح حمایت قیمت طلا 1753 دلار خواهد بود که پایین ترین قیمت ماه دسامبر سال گذشته به شمار می رود. شکسته شدن این حمایت می تواند قیمت طلا را به 1746 دلار برساند و افت بیشتر حمایت 1721 دلاری را فعال خواهد کرد.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد