اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

برگزاری اولین نمایشگاه بعد از اجرای قانون ارزش افزوده/مهمترین چالش صنعت طلا برطرف شد

مشاوره مالیاتی اتاق اصناف اصفهان گفت:نمایشگاه فرصت خوبی برای ارائه جدیدترین دستاوردهای این صنعت می باشد.

رامین امیدی در مصاحبه اختصاصی با سایت طلا گفت:این اولین نمایشگاه برگزار شده بعد از اجرای قانون دائمی مالیات بر ارزش افروده می باشد.

وی ضمن تشکر از برگزار کنندگان این نمایشگاه گفت: در نمایشگاه بین المللی تهران تفاوتهای چشمگیری از نظر کیفیت برگزاری، غرفه آرایی و ... مشاهده می شود واین قابل تقدیر است.

مشاور امور مالیاتی اتاق اصناف اصفهان در خصوص بحث قانون مالیات بر ارزش افزوده خاطر نشان کرد که با اجرایی شدن دائمی این قانون از 13 دیماه چالش ها بر طرف شد و این قانون قانون جدیدی نیست.

وی گفت:این همان قانون موقت 13 سال پیش بوده که در حال حاضر با تغییراتی دائمی شده است .

در قانون قبلی مالیات بر ارزش افزوده به کل فاکتور اعمال می شد، اما در حال حاضر اصل طلا ،جواهر و پلاتین از مالیات معاف و حذف شده و صرفا بر سود فروشنده ،اجرت ساخت و حق العمل مشمول 9 درصد مالیات می باشد واین موارد را فروشندگان رعایت کنند و باید فاکتور رسمی صادر شده و موارد معاف و مشمول مالیات به تفکیک مشخص باشد که در صورت عدم رعایت این موارد غیر از عودت این مالیات ،مشمول جریمه ای معادل دو برابر مالیات دریافتی خواهند شد.

مشاور مالیاتی اتاق اصناف اصفهان خاطر نشان کرد:با اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده قطعا تقاضا در این حوزه افزایش یافته و این صنعت رشد چشمگیری خواهد داشت.

لازم به ذکر است با توجه به اجرایی شدن قانون پایانه فروشگاهی از سال 1401 مودیان مالیاتی ملزم به صدور صورتحساب رسمی و استفاده از پایانه فروشگاهی در واقع مکانیزه شدن سیستم مالی و مالیاتی می باشند.

نمایشگاه بین المللی طلا و جواهر تهران اکنون درحال برگزاری است.

به گزارش سایت طلا،این نمایشگاه بالغ بر 13000 متر مربع با حضور 120 غرفه گذار که سالن 7،8و 9 مخصوص مصنوعات طلا ،جواهر ،سنگهای قیمتی و نقره و سالن 27 مربوط به ماشین آلات و صنایع وابسته می باشد.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد