اونس طلا2232.37
مظنه14,406,000
18 گرم3,325,600
ارزش سکه32,456,718
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

مصرف بیش از حد گاز دربخش خانگی، نیروگاه‌ها را با کمبود سوخت مواجه می‌کند

معاون دفتر خدمات مشترکان توانیر راهکارهای جلوگیری از اتلاف انرژی گرمایی در مصارف خانگی را اعلام کرد و گفت: مصرف بیش از حد گاز در بخش خانگی نیروگاه‌ها را با کمبود سوخت مواجه می‌کند.

به گزارش سایت طلا ، «شقایق یوسفی» روز پنجشنبه درگفت وگویی اظهارداشت: در مصارف خانگی یک سبد انرژی از حامل‌های گاز و برق وجود دارد که بخش زیادی ازاین تولید انرژی توسط سوخت‌های فسیلی در نیروگاه های حرارتی به وجود می‌آید اگر روی مصرف گاز دقت نداشته باشیم نیروگاه‌ها با کمبود سوخت و برق مواجه می‌شوند.

معاون دفتر خدمات مشترکان توانیر به راهکارهای مدیریت انرژی در بخش خانگی اشاره کرد و گفت: مشترکان در اولین اقدام از ورود جریان هوای سرد به داخل خانه در فصول سرد سال جلوگیری کنند.

وی ادامه داد: این جریان هوا می‌تواند از طریق پنجره‌ها، درب و دودکش شومینه و یا دریچه کولر وارد اتاق شود از این رو بهترین کار استفاده از نوار درزگیر برای پنجره و پوشاندن درز درب‌ها و هر فضایی که مجرای ورود هوای سرد باشد است.

یوسفی خاطرنشان کرد: در هنگام خرید وسایل برقی به برچسب انرژی دقت شود هر چند این نوع وسایل امکان دارد از لحاظ هزینه ای گرانتر باشد اما در بلندمدت با مصرف برق کمتر، هزینه به خانواده ها باز می‌گردد.

وی با اشاره به اینکه در مصارف خانگی از بخاری برقی تا جایی که امکان دارد استفاده نشود، گفت: بهترین وسیله گرمایشی بخاری است چراکه شومینه هم درصد زیادی از گرمایش را اتلاف می‌کند.

معاون دفتر خدمات مشترکان توانیر، پوشیدن لباس های گرم، استفاده نکردن از وسایل برقی پرمصرف، استفاده از روشنایی روز به جای تجهیزات روشنایی را از دیگر راهکارهای جلوگیری از اتلاف انرژی عنوان کرد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد