اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

افت شدید قیمت طلا همچنان ادامه دارد

قیمت طلا که در روز گذشته به شکل قابل توجهی کاهش یافت از صبح امروز نیز در حال ادامه دادن به روند نزولی خود است.

به گزارش سایت طلا، در روز گذشته قیمت طلا از نزدیکی 1850 دلار به زیر 1820 دلار افت کرد. صبح امروز نیز همراه با باز شدن بازار های جهانی، با بیش از 5 دلار افت در عدد 1813 دلار قرار دارد. مهم ترین عامل افت شدید طلا در روز گذشته و امروز را می توان بهبود ارزش دلار آمریکا دانست.

در روز گذشته جلسه فدرال رزرو برگذار شد. پس از این جلسه ابتدا بیانیه این بانک منتشر شد که تغییر چندانی در سیاست های آن را نشان نمی داد و در نتیجه سرمایه گذاران توجه چندانی به آن نداشتند. اما پس از آن در گفتگوی خبری جروم پاول رئیس فدرال رزرو همه چیز تغییر کرده و بازار ها واکنش شدیدی از خود نشان دادند.

جروم پاول در کنفرانس خبری خود اشاره کرد که این بانک قصد دارد در سال جاری در 5 مرحله نرخ بهره را افزایش داده تا تورم شدید به وجود آمده کنترل شود. همچنین وی اشاره کرد که در صورت لزوم این بانک می تواند نرخ بهره را در مراحل بیشتری نیز افزایش دهد.

این صحبت های جروم پاول باعث شد تا دلار آمریکا رشد قابل توجهی را نشان دهد چراکه بازده دو ساله خزانه داری آمریکا در روز گذشته بالاترین رشد خود را از سال 2020 تجربه کرد. همچنین بازدهی ده ساله خزانه داری آمریکا به عدد 1.855 درصد رسیده است.

از نظر فنی قیمت طلا در نقطه 1805 دلاری حمایت شد و افت شدید تر می تواند آن را به محدوده 1780 دلار برساند. از طرف دیگر مقاومت اصلی طلا در نقطه 1850 دلار قرار دارد که برای صعودی شدن طلا باید بار دیگر از آن عبور کند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد