اونس طلا2414.52
مظنه14,556,000
18 گرم3,360,200
ارزش سکه32,794,668
قدیم (بهار)37,900,000
جدید (امامی)40,700,000
نیم23,700,000
ربع14,900,000

تراکنش‌های بانکی، راهی برای شناسایی فرار مالیاتی

رئیس کل سازمان امور مالیاتی در ۲۸ آذر اعلام کرد که از تراکنش‌های بانکی برای کسانی که در تور مالیات قرار نمی‌گیرند یا فرار مالیاتی دارند، استفاده خواهیم کرد.

به گزارش سایت طلا - حجت الله فرزانی مدرس دانشگاه علامه طباطبایی می‌گوید: همکاری بین سازمان امور مالیاتی، بانک مرکزی و وزارت امور اقتصاد و دارایی باید از سال ۹۷ اتفاق می‌افتاد. ممیز مالیاتی، توانایی تشخیص و برآورد حجم فروش تاجر و میزان درآمد مشمول مالیات مودی را دارد که از طریق آن میتوان، مقدار مالیات ثبتی را دریافت کرد؛ بنابراین، کنترل فرار‌های مالیاتی از طریق تراکنش‌های بانکی امکان قانونی دارد.

او گفت: در حال حاضر تمام اشخاص حقیقی و حقوقی در سیستم بانکی حساب معمولی دارند؛ به همین دلیل اعمال این روش برای جلوگیری از فرار مالیاتی زود است. باید به قانون سامانه‌های فروشگاهی جامه عمل بپوشانند تا از طریق تراکنش‌های بانکی متخلفان در زمینه مالیات را شناسایی کنند.

سامانه‌ها در ایران به صورت جزیره ای عمل می کنند

به گفته فرزانی سامانه ها باید یکپارچه شوند تا بتوانند اطلاعات لازم در رابطه با اموال و میزان افزایش آن برای هر فرد را شناسایی و مالیات مربوط به آن را دریافت کنند. در حال حاضر موضوع مالیات ستانی و فرار مالیاتی بسیار مهم است. اگر حساب تجاری را در این زمینه تعریف کنیم و تفکیک آن را با حساب های غیر تجاری انجام دهیم تا حدودی انجام این عملیات ممکن است.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد