اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

الزام تولیدکنندگان فیلتر روغن و لنت خودرو به درج قیمت تولیدکننده

رئیس سازمان حمایت تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان گفت: همه تولیدکنندگان فیلتر روغن و لنت خودرو، در راستای تسریع شفافیت در قیمت‌ها باید نسبت به درج قیمت تولیدکننده بر روی محصولات خود اقدام کنند.

به گزارش  سایت طلا ، آقای عباس تابش در نشست هم افزایی انجمن‌های تولیدکننده فیلتر روغن و لنت ترمز که با موضوع درج قیمت تولیدکننده بر روی کالا‌های تولیدی برگزار شد افزود: تلاش می‌شود با اجرای این طرح از فرایند تولید تا عرضه برای مصرف‌کننده قیمت‌ها شفاف سازی شود.

وی اضافه کرد: اگر در نظام توزیع ما اشکالاتی وجود داشته باشد، با اجرایی شدن طرح درج قیمت تولیدکننده، اشکالات برطرف یا راهکار‌های منطقی پیدا می‌شود که مصرف کننده متضرر نشود و واسطه‌های متعددی که به وجود آمده و مصرف‌کننده مجبور به پرداخت این هزینه‌ها می‌شود نیز برطرف شود.

وی گفت: نظام پخش، عاملان فروش و بنکدار‌ها شبکه‌هایی هستند که می‌توانند به طور منطقی کالا را از تولیدکننده به دست مصرف‌کننده برسانند و این طرح در تلاش است حلقه‌های تعریف شده‌ای را از نظام توزیع به صورت منطقی و ساختار یافته و تعریف شده مشخص نماید.

رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان اضافه کرد: دراین طرح جایگاه عرضه‌کننده نهایی مشخص هست و همچنین عرضه‌کنندگان درصد قابل قبولی از انتفاع و سودی را که این چرخه مشخص کرده را دریافت می‌نمایند.

تابش گفت: در این نظام با برآورد و ارزشیابی انجام شده ارزش کالا در نهایت نباید برای تولیدات لنت و محصولات پتروشیمی، هزینه‌های عرضه بیش از ۲۰ درصد در نظام توزیع را شامل شود. البته محاسباتی که سازمان حمایت به صورت دقیق انجام داده نشانگر این است که حلقه‌های بعد از تولید لنت ترمز در حدود ۱۵.۵ درصد و در فیلتر در حدود ۱۸.۵ درصد منتفع می‌شوند که این برای نظام عرضه کالا قابل پذیرش است.

معاون وزیر صمت گفت: نظام مورد پذیرش برای قیمت درب کارخانه ضوابط هیات تعیین و تثبیت قیمت‌ها بوده و درج قیمت تولیدکننده باید با رعایت ضوابط مذکور انجام گیرد که دستور العمل‌ها و ساختار برای تمام تولید کننده قابل دستیابی است.

تابش تاکید کرد: قیمت ماه‌های اخیر در فروش کالا رصد می‌شود و تولیدکنندگان باید با توجه به فاکتور صادر شده دو ماه اخیر به درج قیمت تولیدکننده اقدام نمایند در صورتی که قیمت‌گذاری آن‌ها خارج از ضوابط هیئت تعیین و تثبیت قیمت باشد پذیرش نخواهد شد.

وی اضافه کرد: فهرست اقلام این طرح به مرور افزایش می‌یابد و در مراحل بعدی طرح، شاهد تعداد بیشتری از جمله اقلام لوازم یدکی و قطعات خودرو در طرح درج قیمت تولید خواهیم بود.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد