اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

روشی طلایی که آرامش را به زندگی شما هدیه می دهد

شاید باور این مسئله سخت باشد اما یکی از مهم ترین کلیدهای موفقیت شما پرورش صبر است که می تواند شما را از تمام مشکلات زندگی تان عبور دهد.

به گزارش سایت طلا، روش‌های روزانه‌ای برای ایجاد و پرورش صبر وجود دارد. تمرین صبر و شکیبایی در شرایط روزمره نه‌تنها زندگی کنونی ما را شادتر می‌کند بلکه به هموار کردن راه برای آینده‌ای رضایت‌بخش‌ و موفق‌تر کمک می‌کند.

در ادامه چند استراتژی پیشنهادی برای افزایش صبر ارائه‌ شده است:

وضعیت را تغییر دهید

احساس بی‌تاب بودن فقط یک واکنش عاطفی خودکار نیست. بی‌تابی شامل افکار و عقاید آگاهانه نیز می‌شود. اگر همکار شما در آمدن به جلسه تأخیر داشت، شما می‌توانید در مورد این بی‌احترامی غُر بزنید یا آن ۱۵ دقیقه اضافی را به فرصتی برای مطالعه تبدیل کنید. صبر با کنترل ما در ارتباط است و تلاش آگاهانه ما برای تنظیم احساساتمان می‌تواند در تربیت خودکنترلی به ما کمک کند.

ذهن‌آگاهی را تمرین کنید

کریستین کارتر GGSC برای پرورش صبر تمرین ذهن‌آگاهی را توصیه می‌کند. نفس‌کشیدن عمیق و توجه به احساسات ناخوشایندی که در آن لحظه دارید، می‌تواند به شما کمک کند با صبر بیشتری به مشکلات و مسائل پیش‌آمده پاسخ دهید.

قدردانی کنید

در مطالعهٔ دیگری، بزرگسالانی که عادت سپاسگزاری داشتند، تحمل تأخیر و صبر بیشتری داشتند. اگر به خاطر آن چه امروز داریم سپاسگزار باشیم، از انتظار کشیدن برای چیزهای بیشتر و شرایط بهتر خسته نمی‌شویم. ما با قدردانی از دیگران طاقت و تحمل خود را برای صبر کردن و رضایتمندی از تأخیر افزایش می‌دهیم.

صبر

توقف کنید

هر وقت که احساس کردید تمایل دارید که با عجله همه‌ چیز را سریع پیش ببرید، یا می‌خواهید بلافاصله کارها را انجام دهید و نمی‌توانید منتظر بمانید تا کارها مسیر طبیعی خود را ادامه دهند، به خود دستور ایست بدهید و توقف کنید! قبل از اقدام به کار یا تصمیم به حرکتی، چند نفس عمیق بکشید!

به‌ عنوان‌ مثال اگر در یک سوپرمارکت یا در ترافیک سنگین قرار دارید، تصمیم بگیرید که مکث کنید و هیچ کاری نکنید. در این مواقع برخی کارهای دیگر را انجام دهید، به رادیو گوش دهید یا فقط از تماشای قفسه‌ها و خریداران سوپرمارکت لذت ببرید. یادتان باشد بی‌تاب بودن باعث نمی‌شود کارها سریع‌تر پیش بروند. بنابراین گاهی بهترین کار، هیچ کاری نکردن است.

تأخیرِ با رضایت را تمرین کنید

پرورش صبر می‌تواند با بالا بردن ظرفیت تحمل ما در انتظار کشیدن توسعه پیدا کند. ایجاد انتظار آگاهانه یا تأخیر با رضایت بهترین تمرینی است که در طول روز می‌توانید در موقعیت‌های مختلف انجام دهید. وقتی نوبت شما در نانوایی/ عابر بانک/ پای صندوق خرید/ سلف‌سرویس محل کار/ صف اتوبوس/ کشیدن بشقاب سر میز غذا و ... است، نوبت‌تان را با لبخند و رضایت به نفر بعد از خود بدهید.

قبل از صحبت کردن فکر کنید

بعضی مواقع اولین فکری را که به ذهنمان خطور می‌کند بدون در نظر گرفتن عواقب آن بیان می‌کنیم. اگر قبل از حرف زدن، مکث کنیم و آن چه را می‌خواهیم بگوییم مزه‌مزه کنیم، می‌توانیم از صدمه زدن یا توهین به دیگران جلوگیری کنیم. توصیه من این است که با خود قرار بگذارید هنگام صحبت کردن با گفتن کُد "بعدی" آن چه را می‌خواهید بگویید به لحظه بعد موکول کنید.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد