اونس طلا2394.45
مظنه16,046,000
18 گرم3,704,200
ارزش سکه36,151,638
قدیم (بهار)40,500,000
جدید (امامی)43,400,000
نیم25,800,000
ربع15,800,000

8 باور آشپزی که کاملاً نادرست است!

این 8 باور غلط آشپزی خود را که باید اصلاح کنید!

باورهای غلط آشپزی

به گزارش سایت طلا ، در طول سال ها، بسیاری از باورهای آشپزی بوجود آمده که برخی از آنها ثابت شده است ولی برخی به غلط درمیان مردم جا افتاده است؛ بنابراین، وقت آن رسیده که هشت باور غلط بزرگ آشپزی را یک بار برای همیشه از بین ببریم!

1. آرد خراب نمی شود!

ممکن است فکر کنید کیسه آردی که چند سالی است در انباری خود ذخیره کرده اید، تخریب ناپذیر است، اما در واقع بسیار آسیب پذیرتر از آن چیزی است که فکر می کنید. اگرچه زمان زیادی طول می کشد و علیرغم اینکه در بسته بندی مناسب نگهداری می شوند، اما به طور نسبی آرد می تواند طعم و کیفیت خود را از دست بدهد. نشانه هایی که مشخص می شود آرد شما قطعاً خراب شده، بوی بدی که از آن بیرون می آید و حشراتی که در آن وجود دارند، است. بنابراین، قبل از استفاده، آن را به درستی بررسی کنید!

2. مایکروویو مواد مغذی غذا را از بین می برد!

مایکروویوها آنقدر مفید هستند که اکثرا تصور می کنیم که حتما مشکلی دارند؛ درحالیکه از نظر سلامتی آنها کاملا بی ضرر می باشند. وقتی غذا را در مایکروویو می‌پزید، در واقع آن را برای مدت کوتاه‌تری نسبت به اجاق گاز در معرض حرارت قرار می‌دهید؛ به همین دلیل، برخی از کارشناسان در واقع پیشنهاد می کنند که مایکروویو می تواند به غذای شما کمک کند تا مواد مغذی مهم خود را بهتر حفظ کند.

3. ماکارونی را باید با آب بشویید!

اگرچه بسیاری از مردم متقاعد شده اند که باید ماکارونی خود را با آب سرد بشویید تا طعم و بافت آن بهتر شود، اما مشخص می شود که این باور بسیار نادرست است. شستن ماکارونی به این معنی است که نشاسته طبیعی را که به سس کمک می کند به آن بچسبد، بشویید؛ بنابراین اگر ماکارونی را آبکشی کنید شام شما به میزان قابل توجهی کمتر خوشمزه خواهد بود.

4. گوشت پخته شده بی خطرتر است!

دلیلی وجود دارد که چرا برخی از کارشناسان که وقتی از آنها می خواهید مطمئن شوید، استیک شما به خوبی آماده شده است، سر خود را تکان می دهند! شما هیچ مدرکی مبنی بر اینکه پختن گوشت تا زمانی که ظاهری شبیه به چرم پیدا کند به از بین بردن باکتری های بیشتر کمک می کند، وجود ندارد و فقط طعم و بافت گوشت را از بین می برید؛ تنها چیزی که برای از بین بردن باکتری ها نیاز دارید دمای حدود 65 درجه سانتیگراد در گوشت است.

5. نمک باعث می شود آب سریعتر بجوشد!

اگرچه به نظر می رسد هر سرآشپزی قبل از بالا بردن حرارت، مقدار زیادی نمک در آب می پاشد، اما تنها تأثیری که دارد تغییر طعم است. در واقع، نمک حتی می تواند زمان پخت و پز را افزایش دهد، به دلیل پدیده ای که به عنوان "افزایش نقطه جوش" شناخته می شود.

6. مایع قرمز رنگی که از گوشت خارج می شود خون است!

برخی از گیاهخواران در میان ما احتمالاً با دیدن مایع قرمز رنگی که از گوشت می چکد رنگ پریده و حالت تهوع خواهند شد. اما واقعیت این است که چیزی برای ترسیدن وجود ندارد. عصاره گوشت، خون نیست؛ در واقع میوگلوبین و پروتئینی است که با گرم شدن گوشت قرمز آزاد می شود. بنابراین، گوشت آنقدرها که مردم فکر می کنند خون آلود نیست.

7. تمام نمک ها تقریباً یکسان هستند!

وقتی یک دستور غذا به نمک نیاز دارد، احتمالاً مقداری از نمک معمولی خود را روی غذایتان بپاشید. اما واقعیت این است که انواع مختلفی از نمک وجود دارد که کارهای متفاوتی انجام می دهند. به عنوان مثال، نمک سفره بسیار ریزتر و در نتیجه «شورتر» از نمک دریا است و نمک کوشر بسیار بهتر برای چاشنی است.

8. چاقوهای تیز خطرناک تر هستند!

بریدن و خرد کردن غذا با چاقوهای کند ممکن است کار ایمن تری از بریدن با چاقوی تیز به نظر برسد، اما اینطور نیست و بیشتر حوادث آشپزخانه در واقع توسط چاقوهای کند ایجاد می شود؛ چراکه وقتی با یک چاقوی کند برش می دهید و فشار وارد می کنید بیشتر مستعد لیز خوردن است. تیز بودن چاقوها به این معنی است که باید فشار کمتری به چاقو وارد کنید و می توانید از آسیب های ناخوشایند در آشپزخانه جلوگیری کنید.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد