اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

این میوه حتی از هویج هم برای بینایی شما مفید تر است

هویج یکی از معروف غذا ها برای بینایی است که خواص آن را همه افراد می دانند. با این حال میوه های دیگری نیز وجود دارد که برای بینایی بسیار مفید هستند.

به گزارش سایت طلا، علت اصلی از دست دادن بینایی با افزایش سن، دژنراسیون ماکولا مرتبط با سن یا AMD است. اما این بیماری قابل اجتناب بوده و می توان با انجام برخی از کارها مانع از ابتلا به آن شد.

مطالعه اخیر که در مجله Nutrients منتشر شد، نشان می دهد که گوجی بری می تواند در برابر این بیماری پیشگیری کند.

محققان از 13 فرد سالم 45 تا 65 ساله خواستند تا حدود 30 گرم گوجی بری خشک را پنج بار در هفته به مدت سه ماه مصرف کنند، در حالی که 14 شرکت‌ کننده دیگر مکمل‌ های تجاری سلامت چشم را در مدت زمان مشابه مصرف کردند.

گوجی بری

با مقایسه تراکم رنگدانه های محافظ در چشم آنها قبل و بعد از بازه زمانی مطالعه، محققان متوجه تغییرات مفیدی در گروه مصرف کننده گوجی بری شدند، در حالی که گروه مکمل ها هیچ بهبودی نشان نداد.

به گفته ژیانگ لی، نویسنده ارشد این مطالعه، دلیل اینکه این میوه تا این اندازه بر روی تقویت چشم و بینایی تاثیر گذار است ترکیبات لوتئین و زاگزاتین موجود در ان می باشد که مانند ضد آفتاب برای چشم عمل می کند.

یکی از خوبی های این میوه این است که با خوردن مقادیر کم آن نیز مقادیر بسیار زیادی مواد مغذی به دست می آورید. همچنین برگ این میوه نیز سرشار از آنتی اکسیدان ها بوده که به عنوان دم نوش از آن استفاده می شود.

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد