اونس طلا2324.17
مظنه14,976,000
18 گرم3,457,200
ارزش سکه33,740,928
قدیم (بهار)38,300,000
جدید (امامی)41,800,000
نیم23,800,000
ربع15,300,000

اگر همسرمان ما را با دیگران مقایسه کرد چکار کنیم؟

گاهی در زندگی متشرک پیش می آید که شما احساس کنید که همسرتان شما را با دیگران و یا یک شخص خاص مقایسه می کند در این زمان باید چه کاری انجام دهیم؟

به گزارش سایت طلا، این حس در زندگی مشترک از سوی همسر خود مورد مقایسه قرار بگیرید اصلا حس خوشایندی نیست اما نشان دادن واکنش های تند به این موضوع می تواند اوضاع را بین شما و همسرتان بغرنج تر کند.

گاهی گمان می کنیم نیازی که در ما ارضا نشده است و یا به خواسته ای نرسیده ایم ، می توانیم با تحت فشار قرار دادن یا مقایسه کردن دیگران به هدفمان برسیم ، یعنی طرف مقابل را تحریک یا وادار می کنیم آن طور که می خواهیم رفتار کند ، در صورتی که این کار اشتباه است.

عملکرد مقایسه ای باعث می شود احساسات شخصیتی طرف مقابل خورد شود.عزت نفس ، خودباوری و اعتماد به نفس او به شدت کاهش پیدا کند و مهمتر از همه این عمل باعث سردی و بی علاقگی زن و شوهر نسبت به یکدیگر می شود و در نهایت منجر به طلاق عاطفی خواهد شد .

اگر کسی مدام ما را با فرد دیگری مقایسه می کند ، بهتر است که راه ارتباطی با او را پیدا و نیازهایش را شناسایی کنیم . اگر رفتاری داشته ایم که به این مقایسه ها دامن می زد ، سوال های زیر را از خود بپرسیم :

۱ - چه نیازی در فرد برآورده نشده است که من را مورد قیاس قرار می دهد .
۲ - کدام رفتار من باعث مقایسه شدن زیاد می شود ؟ از خود و رابطه باید آگاهی لازم داشته باشید

مقایسه.

از فرد مقایسه گر بخواهیم به صورت شفاف انتظارات و خواسته هایش را از زندگی مشخص کند و به طرف مقابل بگوید .

اگر ما اهدافی در زندگی و یا روابطمان داشته باشیم و از توانایی ها ، ویژگی ها ، نقاط قوت و ضعف طرف مقابل آگاه باشیم، کمتر دست به مقایسه زدن می زنیم . برای حل مشكلاتمان ، کمک گرفتن از یک روانشناس بسیار بهتر از این است که طرف مقابل را مقایسه کنیم .

یکی از شروط اصلی رابطه مسالمت آمیز ، پذیرش بدون قید و شرط است . وقتی که ما طرف مقابل را مقایسه می کنیم ، پذیرش بدون قید و شرط کنار می رود . زمانی که چنین اتفاقی می افتد ، در فرد این باور ایجاد می شود که من به اندازه کافی خوب نیستم و طرف مقابلم آن طوری که هستم من را نمی پذیرد و دوست ندارد .

زمانی که این باور به وجود آید ، ناخودآگاه فاصله بین زوجین زیاد می شود و وقتی که فاصله ایجاد شود ، افکار منفی و غیر منطقی به روی کار می آیند . افکار منفی شرایط و حالاتی را در افراد مانند شکاک بودن ، دور شدن افراد از یکدیگر ، انتخاب یک فرد دیگر به عنوان همراه و همدل و هم صحبت ایجاد می کند .

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد