اونس طلا2294.66
مظنه14,836,000
18 گرم3,424,900
ارزش سکه33,425,508
قدیم (بهار)38,000,000
جدید (امامی)41,500,000
نیم24,000,000
ربع15,200,000

با خوردن این میوه کلسترول خود را کاهش دهید

کلسترول یکی از نگرانی های بسیاری از افراد است. اگر شما نیز نگران بالا بودن کلسترول هستید می توانید با خوردن این میوه به صورت طبیعی ان را کاهش دهید.

به گزارش سایت طلا، یک مطالعه جدید که در مجله Nutrients منتشر شد، نشان می دهد که انگور نه تنها سلامت قلب را بهبود می بخشد، بلکه تنوع باکتری های مفید روده شما را نیز افزایش می دهد.

محققان از 19 فرد بالغ سالم خواستند که رژیم غذایی حاوی فیبر و پلی فنول کم (ترکیبی که در میوه ها و سبزیجات وجود دارد که التهاب را کاهش می دهد و به تنظیم فشار خون کمک می کند) را به همراه مقداری انگور مصرف کنند.

پس از چهار هفته مصرف روزانه پودر انگور، همه شرکت‌کنندگان شاهد افزایش تنوع باکتری‌های روده، به ویژه نوعی مرتبط با تنظیم گلوکز و تجزیه اسیدهای چرب بودند.

آنها همچنین تقریباً 8 درصد کاهش در سطح کلسترول بد و همچنین کاهش 40 درصدی اسیدهای استروئیدی را تجربه کردند که در نحوه عملکرد کلسترول در بدن نقش دارد. در مقادیر زیاد، این اسیدها می توانند منجر به مسدود شدن رگ های خونی شوند و خطر حمله قلبی و سکته را افزایش دهند.

انگور

به گفته یکی از متخصصان نویسنده این مقاله جیپینگ یانگ، این اثر احتمالاً به این دلیل است که انگور منبع غنی از فیبر و پلی فنول است که هر دو فوایدی برای روده و سیستم قلبی عروقی دارند.

اگرچه این یک مطالعه آزمایشی به دلیل تعداد کم شرکت‌کنندگان در نظر گرفته شد، یانگ می‌گوید که تحقیقات قبلی نشان می‌ داد ترکیبات موجود در انگور دارای طیف وسیعی از فواید، از جمله خواص ضد باکتریایی و ضد ویروسی است.

یافته اصلی در مطالعه اخیر افزایش سلامت روده بود، اما یانگ می گوید که اثر گذاری آن بر روی کلسترول نیز امیدوار کننده است به خصوص که می تواند تاثیر سریعی بر روی بدن داشته باشد.

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد