اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

این شش اشتباه، تشک تخت شما را خراب می کند

شش اشتباهی که می تواند تشک شما را خراب و بی استفاده کند!

تشک

ما ساعت‌های زیادی را روی تشک‌ خود می‌گذرانیم، چراکه اکثر مردم یک سوم زندگی خود را می خوابند. بنابراین، بهتر است روی یک تشک خوب سرمایه گذاری کنیم و البته که شما می خواهید تشک شما تا جایی که ممکن است دوام بیاورد. بنابراین از این اشتباهات دوری کنید و از تشک خود برای مدت طولانی تری لذت ببرید.

اهمیت تشک خوب

یک تشک حدود 80 درصد از راحتی خواب ما را بر عهده دارد. بنابراین ضروری است که با ترجیحات خواب ما مطابقت داشته باشد. برخی افراد ترجیح می دهند روی یک تشک سفت بخوابند، در حالی که برخی دیگر روی یک سطح نرم بسیار بهتر می خوابند. بنابراین، قبل از خرید یک تشک جدید، همیشه تحقیق کنید که کدام مواد و انواع تشک برای شما مناسب است. آیا موفق به پیدا کردن تشک خوب شده اید؟ برای افزایش عمر تشک با ارزش خود، مطمئن شوید که شش اشتباه زیر را مرتکب نمی شوید.

1. تشک خود را به طور منظم برنمی‌گردانید

اگر همیشه روی یک طرف تشک بخوابید، در نهایت روی آن فرورفتگی ایجاد می کنید. شما می توانید با برگرداندن تشک خود هر سه ماه یکبار از ایجاد سطح ناهموار روی آن جلوگیری کنید.

2. از روکش و محافظ تشک استفاده نمی کنید

بسیاری از عوامل آلودگی ناخوشایند، مانند کنه های گرد و غبار، سلول های مرده پوست و عرق، می توانند روی تشک شما قرار بگیرند. این می تواند باعث شود تشک شما بوی خوبی ندهد و حتی می تواند منجر به رشد باکتری شود. یک راه آسان برای جلوگیری از این امر استفاده از روکش تشک است. خبر خوب این است که روکش های تشک گران نیستند.

3. تشک خود را تمیز نمی کنید

صادق باشید: آخرین باری که تشک خود را تمیز کردید کی بود؟ اگر می‌خواهید دوام زیادی داشته باشد، تمیز کردن منظم آن مهم است. بنابراین هر سه ماه یکبار این کار را انجام دهید. به عنوان مثال می توانید آن را با مقداری جوش شیرین تمیز کنید.

4. فرزندان شما از آن به عنوان ترامپولین استفاده می کنند

حتی اگر برای بچه ها پریدن روی تخت بسیار سرگرم کننده است، قطعا ایده خوبی نیست. فنر موجود در تشک برای پرش ساخته نشده است و اگر این فنرها آسیب ببیند، دیگر قابل تعمیر نیستند.

5. پرده ها را بسته نگه می دارید

کنه ها و باکتری ها در محیط های تاریک و مرطوب رشد می کنند. بنابراین مهم است که هر روز صبح پرده های خود را باز کنید، تخت خود را بلافاصله مرتب نکنید و در صورت امکان، پنجره را کمی باز بگذارید. به این ترتیب تشک شما می‌تواند نفس بکشد و بوی تازگی بدهد.

6. ملافه های خود را به اندازه کافی نمی شویید

همانطور که قبلا ذکر کردیم، کنه های گرد و غبار، سلول های مرده پوست یا عرق می توانند به راحتی وارد تشک شما شوند. شما می توانید با استفاده از روکش تشک، و همچنین با تعویض منظم ملحفه های تخت خود، در حالت ایده آل، هفته ای یک بار، از این امر جلوگیری کنید.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد