اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

5 دلیل اینکه چرا حتی اگر آب زیادی می نوشید، کم آب هستید

در این مقاله می فهمیم چگونه تشخیص دهیم دچار کم آبی شده ایم؟

نوشیدن آب

آیا به هشت لیوان آب توصیه شده در روز پایبند هستید؟

نیاز به یادآوری نیست که نوشیدن آب کافی در روز چقدر مهم است، حتی ممکن است به اندازه کافی آب بنوشید، اما همچنان کم آب باشید. دقیقاً چگونه ممکن است و مهمتر از آن، چه کاری می توانید در مورد آن انجام دهید؟

کم آب شدن

تعدادی از علائم وجود دارد که می تواند نشان دهنده کم آبی بدن شما باشد. به عنوان مثال، ممکن است ادرار شما بسیار تیره رنگ باشد. همچنین، بوی بد دهان یا ناتوانی در تعریق ممکن است نشان دهنده این باشد که بدن شما به اندازه کافی مایعات ندارد. اما ممکن است آب زیادی بنوشید و بدون اینکه انتظار داشته باشید کم آب باشید. ما پنج دلیل احتمالی را در زیر فهرست کرده ایم!

1. اغلب به اندازه کافی آب نمی نوشید

هشت لیوان آب در روز باید برای هیدراته نگه داشتن شما کافی باشد. اما مهم است که نوشیدن آن لیوان های آب را در طول روز تقسیم کنید. به عنوان مثال، برخی افراد ممکن است در یک ساعت یک لیتر آب بنوشند، اما در بقیه روز (به اندازه کافی) آب ننوشند. اسکات مایکل شریبر، متخصص توانبخشی، نوشیدن آب در تمام طول روز را توصیه می کند، حتی زمانی که تشنه نیستید.

2. الکترولیت کافی دریافت نمی کنید

الکترولیت ها برای حمل مایعات به سلول های شما مورد نیاز هستند. منظور از الکترولیت ها سدیم، کلرید، منیزیم و پتاسیم است. "کلیه ها برای کمک به بدن و برای نگه داشتن آب به الکترولیت ها متکی هستند، بنابراین اگر به اندازه کافی الکترولیت دریافت نکنید، آبی که می نوشید مستقیماً از شما دفع می شود به جای اینکه در بدن بماند و به بازسازی و تغذیه سلول های شما کمک کند." آریل لویتان به باستل توضیح می دهد. یک راه حل آسان: آب نارگیل بنوشید چراکه این نوشیدنی مملو از الکترولیت است.

3. دیابت دارید

سامر یول، متخصص تغذیه می گوید: تشنگی بیش از حد همراه با کم آبی بدن می تواند از علائم دیابت تشخیص داده نشده باشد. بدین صورت که بدن شما در حال تلاش برای تخلیه قند در آن لحظه است، بنابراین شما باید زیاد ادرار کنید که در نتیجه می تواند باعث کم آبی بدن شما شود.

4. شما مایعات اشتباهی می خورید

اگر مایعات می خورید، خوب است، اینطور نیست؟ اما متأسفانه برخی از نوشیدنی ها در واقع باعث کم آبی بدن شما می شوند. نوشیدنی هایی که حاوی کافئین هستند، مانند نوشابه و قهوه، نمونه هایی از این موارد هستند. سعی کنید نوشیدنی های کافئین دار زیاد مصرف نکنید.

5. به اندازه کافی آب نمی نوشید

نوشیدن دو لیتر آب معمولا برای جلوگیری از کم آبی بدن کافی است. با این حال برخی از مردم به آب بیشتری نیاز دارند. به عنوان مثال، فردی که زیاد ورزش می کند ممکن است نیاز به نوشیدن نیم لیتر آب بیشتر داشته باشد.

آیا فکر می کنید یکی از علائم ذکر شده در بالا در مورد شما صدق می کند؟ یا احساس می کنید که کم آب شده اید و واقعا نمی دانید که چگونه ممکن است؟ پس توصیه می کنیم برای مشاوره با پزشک خود مشورت کنید.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد