اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

با استفاده از این روش ها ازدواج خود را در برابر طلاق واکسینه کنید

ایجاد و مراقبت از روابط و برطرف ساختن نیازهای عاطفی و روانی در جریان ازدواج یک مهارت و هنر است که علاوه بر سلامت روانی و تجارب سالم اولیه نیازمند مسئولیت پذیری طرفین است.

به گزارش سایت طلا، موفق‌ترین روابط عاطفی بین زوجین، روابطی است که در آن ها استقلال و فردیت هر دو طرف حفظ می‌شود، به بیانی دیگر می توان گفت روابطی که به افراط و تفریط(وابستگی و استقلال) از جانب یکی از زوجین باشد باعث فرسودگی رابطه شده و دیری نخواهد گذشت که زوجین به انتهای مسیر(طلاق)می رسند. بنابراین آنچه در کنار حفظ استقلال و فردیت مهم است: تعادل، عشق، احترام و امنیت است.

ده راهکار که زوجین می توانند روابط عاطفی خود را بهبود ببخشند و از بروز تعارضات زناشویی پیشگیری کنند:

1. از يكديگر جلوي ديگران تعريف کنید: جلوي هر جمعي، ويژگيهاي مثبت يكديگر را ذكر کنید و تحقير و بي احترامي در روابط در هر گروهي كه هستید، ديده نمي شود.

2. علیرغم زندگي پرمشغله اي كه دارید، هميشه براي هم وقت بگذارید: حداقل در هر روز مي دانید كه زمانهايي را باهم خواهید بود كه مي تواند فيلم ديدن باشد،پياده روي، دنبال فرزندان بروید يا با يكديگر خريدكنید...

3. با يكديگر زياد بخندید. سعي كنید مسائل بينتان را راحت تر بگيرید، شوخي با هم كنید و خيلي جدي با يكديگر برخورد نکنید.

4. از ويژگي ها و توانمندي هاي مثبت همسرتان، قدرداني كنید، نه اينكه فقط نقاط ضعف طرف مقابلتان را بزرگ كنید و آن ها را تكرار نمايند.

ازدواج

5. يكديگر را با القاب و اسامي زيبا صدا كنید. اسم طرف مقابلتان را با كلماتي همچون؛ عزيزم، جانم، .. همراه كنید.

6. تلاش كنید كه در رابطه خود همدلي را افزايش دهید به اصطلاح دنيا را از چشم طرف مقابل ببينید و در مشكلي كه بوجود مي آيد، فقط خواسته ها و نظرات خودتان را درنظر نگيرید.

7. از برنامه زمان بندي روزانه يكديگر اطلاع داشته باشید و بدانید كه هر كدام چه زماني در خانه حضور خواهند داشت، اطلاع رساني از برنامه هاي روزانه به يكديگر، در رابطه احساس امنيت ايجاد مي كند.

8. عشقتان را هر روز به همسرتان ابراز كنید. با هر روشي از جمله زدن پيامك، تماس گرفتن، درآغوش گرفتن و بوسيدن يكديگر، با كلام مثبت... انجام روش هاي گوناگون باعث مي شود كه رابطه كسل كننده نباشد.

9. از كلمات تحقيرآميز و برچسب زدن هيچ وقت استفاده نكنید حتي به شوخي بگويید يا تاكيد كنید كه جدي نگفتم!

10. بخشنده باشید و به دنبال رشد و پيشرفت رابطه: همه افراد اشتباهات خود را دارند، بايد بپذيرید، عذرخواهي كنید و دنبال بهبود ايرادات خود در رابطه باشید و بدانید كه در رابطه سالم بين زوجين، كينه و نفرت در دلهايشان وجود ندارد و بحث هاي گذشته را نيز مداوم تكرار نمي كنند! با انجام چند رفتار ساده، مهرباني و صميميت در روابط خود را عمق ببخشيد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد