اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

قیمت طلا در حال ادامه دادن به روند صعودی خود

طلا در هفته اخیر توانست یک روند صعودی قدرتمند را به نمایش گذاشته و قیمت آن به شکل قابل توجهی افزایش پیدا کرد.

به گزارش سایت طلا، در حالی که بازار های اروپایی باز شده است به نظر می رسد طلا وارد فاز تثبیت صعودی شده است و در یک باند معاملاتی باریک، درست زیر بالاترین سطح یک هفته ای در حال نوسان است.

سرمایه گزاران در روز گذشته با داده های مربوط به تورم اخرین ماه سال 2021 مواجه شدند. داده های منتشر شده در روز گذشته نشان داد که شاخص قیمت مصرف کنندگان ایالات متحده در ماه دسامبر افزایش یافته است که به معنای افزایش تورم می باشد.

با این حال بازده خزانه داری آمریکا توانست افزایش پیدا کند که در نتیجه به کاهش فشار نزولی پیرامون دلار آمریکا کمک کرد. این اتفاق به نوبه خود به عنوان یک عامل کلیدی در نظر گرفته می شود که در جهت مخالفت با افزایش قیمت کالا های دلاری مانند طلا قرار دارد.

با این حال باید توجه داشت که تورم ایالات متحده به بالاترین سطح طی 40 سال اخیر رسیده است و طلا به عنوان یک دارایی امن هم اکنون جذابیت بسیاری برای سرمایه گذاران پیدا کرده است. در شرایطی که تورم افزایش پیدا می کند طلا می تواند ارزش پول سرمایه گذاران در برابر تورم را حفظ کند.

از منظر فنی حرکت صعودی طلا هم اکنون درست پیش از محدوده 1830 تا 1832 دلار متوقف شده است. این مانع برای معماله گران صعودی طلا اهمیت بسیاری دارد و طلا برای آنکه به روند صعودی خود ادامه دهد باید از ان عبور کند.

عبور از 1832 دلار، قیمت طلا را به مانع بعدی در 1848 دلار رسانده و در صورتی که طلا بتواند حرکت پایداری بالاتر از آن نشان دهد دو مقاومت 1869 دلار و 1877 دلار پیش روی این فلز گرانبها قرار خواهد گرفت.

از طرف دیگر اولین سطح حمایت طلا در محدوده 1812 تا 1815 دلار قرار دارد. افت بیشتر می تواند قیمت طلا را پشتیبانی کلیدی آن در 1800 دلار برساند. در صورتی که روند نزولی تشدید گردد دو سطح حمایتی 1785 و 1753 دلار در انتظار طلا خواهند بود.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد