اونس طلا2360.14
مظنه14,766,000
18 گرم3,408,700
ارزش سکه33,267,798
قدیم (بهار)38,500,000
جدید (امامی)41,200,000
نیم23,800,000
ربع15,100,000

اگر فقط در این زمان های خاص اضطراب دارید این خبر را بخوانید

در واقع اگر شما نیز جزو آن دسته از افراد هستید که صبح ها پس از بیدار شدن از خواب و شب ها پیش از خوابیدن اضطراب دارید این خبر را بخوانید.

به گزارش سایت طلا، داشتن اضطراب صبحگاهی و شبانگاهی پیش از خواب می تواند ناشی از استرس کارهای انجام نداده و برنامه روزانه شما باشد با این حال دلیل آن هرچیزی که هست می توانید با این راه کارها آن را به راحتی کنترل کنید.

اگر صبح ها مضطرب بیدار می شوید:

اول از همه از تخت خود بیرون بیایید علائم فیزیکی اضطراب با حرکت کردن بدن کاهش پیدا میکنند . وقتی از رختخواب خود بلند نشوید ، این اضطراب در اندام حرکتی شما باقی میمانند .

یک دوش آبگرم بگیرید . دست و پای خود را مالش بدهید تا احساس اضطراب را آزاد کنید . ۳ نفـس عميـق بکشید به این صورت که بازدم ها آهسته و کنترل شده باشند .

کافیئن مصرف نکنید . بدن شما با هورمون استرس هوشیار شده است و نیازی به کـافیئن نیست . با عدم مصـرف کـافیئن ایـن فرصت را به بدن خود می دهید که خود را زودتر تنظیم کند .

این را بدانید که بدن ما در صبح برای اینکه بیدارمان کند میزان کورتیزول بیشتری ترشح میکند و این اضطرابی که حس میکنیم بـه خـاطر آن است . امـا ایـن اضـطراب مـا را زمانی بیشتر اذیت میکند که از قبل استرس دیگری در زندگیمان داریم.

اضطراب و استرس

اگر شب ها قبل از خواب اضطراب دارید:

فضای اتاق خواب خود را مرتب کنید . چینش آرامبخشی را ایجاد کنید . تخت خود را آماده کنید . یک دوش آبگرم بگیرید ( نه خیلی داغ ) و زیر دوش تنفس عمیق شکمی داشته باشید .

سـعی نکنیـد از آن فـرار کنیـد . با آن درگیـر شـوید : افکـار و نگرانی هـای خـود را بنویسید یا با یک نفر که دوست داریـد صحبت کنید . این را نیز بدانید که مغز شما وقتی خسته است افـكـار اضـطراب زا تولیـد می کنـد و تحریک پذیری بـدنتان نیـز افزایش پیدا می کند .

به خودتان بگویید : " الان بهش توجه کردم " ، " ایردای نداره که احسـاس اضـطراب دارم ، ایـن منطقيـه " ، " مي تـونم الان ايـن نگرانی ها را بذارم کنار و فردا اگر لازم باشه دوباره برشون دارم " ، نه از گوشی و نه از هیچ صـفحه دیجیتالی استفاده نکنید . خواندن کتاب کاغذی بهترین انتخاب است .

به خودتان اجازه بدهید که حس خوابیدن نداشته باشید . لازم نیست حتما بخوابید ، شما میتوانید خیلی ساده به بدن خود اجازه بدهید که استراحت کند ، با خیره شدن به یک نقطه نسبتاً دور به چشمان خـود نیز استراحت می دهید . استراحت کردن بهترین گزینه بعد از خوابیدن است .

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد