اونس طلا2332.43
مظنه14,906,000
18 گرم3,441,000
ارزش سکه33,583,218
قدیم (بهار)37,900,000
جدید (امامی)41,300,000
نیم23,700,000
ربع14,800,000

7 علامتی که ممکن است نشان دهد فیبرومیالژیا دارید.

شما می توانید بیماری فیبرومیالژیا را با این علائم تشخیص دهید.

فیبرومیالژیا

فیبرومیالژیا در لغت به معنای "درد در بافت همبند و عضلات" است. این بیماری یک بیماری مزمن بوده که بدون هیچ دلیل مشخصی باعث می شود از درد، سفتی و خستگی رنج ببرید. اغلب علائم در افراد بین 25 تا 40 سال بروز می کند و در زنان این بیماری بیشتر است؛ حدود دو درصد از بزرگسالان به این بیماری مبتلا هستند که می تواند زندگی افراد را به شدت تحت تاثیر قرار دهد.

این بیماری از ترکیبی از مشکلات سلامتی بوجود می آید؛ بنابراین دو نفر که هر دو از فیبرومیالژیا رنج می برند، می توانند علائم و شدت بسیار متفاوتی را تجربه کنند؛ با این حال قطعاً چند شباهت آشکار در بیماران فیبرومیالژیا وجود دارد و درد می تواند به طور موقت کاهش یابد یا بدتر شود. شایع ترین علائم در زیر آمده است:

1. درد

تقریباً همه کسانی که مبتلا به فیبرومیالژیا هستند از درد عضلانی یا درد مفاصل رنج می برند که می تواند یک درد آزاردهنده، کوبنده و یا بصورت سوزش باشد. اغلب از پشت، شانه ها یا گردن شروع می شود و می تواند به تدریج به سایر قسمت های بدن سرایت کند.

2. خستگی

علائم خستگی تقریباً در هر بیمار فیبرومیالژیا رخ می دهد.

3. سفتی

یکی از علائم رایج فیبرومیالژیا این است که وقتی مدت طولانی را در یک موقعیت خاص هستید، احساس سفتی شدید می کنید. به خصوص در صبح، زمانی که از خواب بیدار می شوید و یا در طول روز، ممکن است برای بلند شدن از روی صندلی مشکل داشته باشید.

4. مشکلات خواب

این درد ممکن است شما را در طول شب از خواب بیدار کند و یا در خوابیدن دچار مشکل باشید.

5. حساسیت به تغییرات دما

برای بسیاری از بیماران، با تغییرات دما علائم بدتر می شود، به خصوص در هوای سرد؛ اما افرادی نیز هستند که با گرم شدن هوا درد بیشتری را تجربه می کنند.

6. مشکلات تمرکزی

بسیاری از افراد مبتلا به فیبرومیالژیا دچار مشکلات تمرکز می شوند که تا حدودی نتیجه خستگی است.

7. مشکلات روده ای

برخی از بیماران مشکلات روده ای را تجربه می کنند که بسیار شبیه به علائم مرتبط با سندرم روده تحریک پذیر (IBS) است. ممکن است یک روز دچار اسهال شوید و روز دیگر دچار مشکل یبوست و گرفتگی عضله. اغلب کاملاً مشخص نیست که چرا روده شما به این شکل عمل می کند یا چه زمانی مشکلات را تجربه خواهید کرد.

علائم را کاهش دهید

فیبرومیالژیا یک بیماری مزمن است و هیچ دارویی (هنوز) برای درمان این بیماری وجود ندارد، بنابراین باید علائم را به روش های مختلف کاهش دهید. بسیار مهم است که تعادل خوبی بین استراحت و ورزش پیدا کنید. انواع مختلفی از درمان وجود دارد که می تواند به این امر کمک کند، مانند ارگوتراپی، آب درمانی و فیزیوتراپی. اگرچه هرگز نمی توانید فیبرومیالژیا را درمان کنید، اما می توان علائم را کاهش داد یا حتی باعث دور ماندن موقت آنها شد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد