اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

قیمت طلا در انتظار مشخص شدن جهت بازار + تحلیل تکنیکال

قیمت طلا طی روز های پایانی هفته گذشته کاهش قابل توجهی را تجربه کرد اما توانست در روز جمعه برخی از قیمت از دست رفته خود را جبران کند. حال امروز همراه با باز شدن بازار طلا در تلاش است تا بار دیگر صعودی شود.

به گزارش سایت طلا، قیمت طلا هم اکنون در محدوده ۱۷۹۵ دلار تا ۱۸۰۰ دلار در حال نوسان بوده و به دلیل عدم وجود داده های کلان اقتصادی قابل توجه، وابستگی بسیاری به ارزش شاخص دلار ایالات متحده و همچنین بازده خزانه داری آمریکا دارد.

از صبح امروز همراه با باز شدن بازار قیمت طلا ابتدا از ۱۷۹۷ دلار افت کرده و به عدد ۱۷۹۲ دلار رسید اما در ادامه روز توانست روند حرکت خود را معکوس کرده و هم اکنون در زمانی که این خبر در حال نگارش است، ۱۷۹۹ دلار قیمت دارد که بیش ۲ دلار رشد روزانه را نشان می دهد.

بازار طلا در انتظار داده های اقتصادی مهم این هفته از جمله تورم ایالات متحده بوده که طی روز های آینده همین هفته منتشر خواهد شد و می تواند جهت گیری طلا را مشخص کند. علاوه بر داده های تورم، قرار است در این هفته جروم پاول رئیس فدرال رزرو در مجلس سنا حاضر شده و سخنرانی کند که تاثیر بسیاری بر روی بازار خواهد داشت.

در این جلسه که رئیس فدرال رزرو در آنجا صحبت خواهد کرد، کارشناسان و سرمایه گذاران می توانند سیاست های این بانک مرکزی بزرگ را بیشتر درک کرده و متوجه شوند که فدرال رزرو قصد دارد افزایش نرخ بهره را چه زمانی آغاز کرده و به چه شکلی ادامه دهد.

تحلیل تکنیکال طلا نشان می دهد که این فلز گرانبها در نقطه ۱۷۹۳ دلاری دارای حمایت قابل توجهی است. افت بیشتر می تواند قیمت طلا را به حمایت بعدی خود در عدد ۱۷۸۹ دلار نزدیک کرده و پایین تر از آن نیز طلا در عدد ۱۷۸۳ دلار پشتیبانی می شود که پایین ترین قیمت طلا در روز جمعه هفته گذشته به شمار می رود.

از طرف دیگر در شرایط صعودی قیمت طلا ابتدا در نقطه ۱۸۰۰ دلار با مقاومت قابل توجهی رو به رو است که برای بازپس گرفتن روند صعودی باید از آن عبور کند. عبور از ۱۸۰۰ دلار که میانگین متحرک ۲۰۰ روزه طلا محسوب می شود، می تواند قیمت طلا را به دو مقاومت بعدی در اعداد ۱۸۰۵ و ۱۸۰۹ دلار نزدیک کند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد