اونس طلا2414.89
مظنه14,471,000
18 گرم3,340,600
ارزش سکه32,603,163
قدیم (بهار)37,200,000
جدید (امامی)40,100,000
نیم23,300,000
ربع14,600,000

قیمت طلا همچنان در مسیر کاهشی قرار دارد

قیمت طلا از هفته گذشته در یک مسیر کاهشی قرار گرفته و افت قیمت آن همچنان ادامه پیدا کرده است.

به گزارش سایت طلا، قیمت هر اونس طلای جهانی همراه با باز شدن بازار از صبح امروز، اندکی کاهش یافته و به ۱۷۹۲ دلار به ازای هر اونس رسید. با این حال بسیاری از کارشناسان انتظار دارند قیمت طلا طی روز های آینده افزایشی شود اما این فلز گرانبها در مسیر صعودی با چالش های بسیاری مواجه است.

مهم ترین چالش پیش روی طلا در مسیر صعودی را می تواند تغییر سیاست های فدرال رزرو دانست. با افزایش نرخ بهره توسط این بانک مرکزی، هزینه فرصت نگاهداری طلا افزایش پیدا کرده و در نتیجه سرمایه گذاران کمتر به سمت آن حرکت می‌کند که در نتیجه قیمت این فلز گرانبها کاهش پیدا می‌کند.

از طرف دیگر همچنان دو عامل افزایش موارد روزانه ابتلا به بیماری کووید ۱۹ و نگرانی های حاصل از بالا بودن تورم از افزایشی قیمت طلا حمایت می کنند. افزایش موارد ابتلا به سویه امیکرون باعث شده است تا بسیاری از نگرانی های مربوط به بهبود اقتصاد بار دیگر زنده شود و این می تواند قیمت طلا را افزایش دهد.

اونس طلا در این هفته با نرخ تورم آمریکا در روز چهارشنبه مواجه خواهد شد که فاند بسیار مهم طلا به شمار می رود. علاوه بر این شاخص قیمت تولیدکننده و آمار متقاضیان بیمه بیکاری در پنجشنبه، آمار خرده فروشی آمریکا در جمعه و جلسه انتصاب پاول، رئیس بانک مرکزی آمریکا در سنای آمریکا در سه شنبه از فاندهای مهم طلا خواهند بود.

اونس طلا که در عدد ۱۷۹۲ قرار دارد امروز با فاندهای شاخص اطمینان سرمایه ‌گذار و نرخ بیکاری منطقه یورو درساعت ۱۳:۰۰ و ۱۳:۳۰ مواجه خواهد شد ضمن اینکه امروز کشور ژاپن تعطیل هست و با توجه به توقف بیت کوین در کانال ۴۱ و تهدید کانال ۳۰ و حتی ۲۰ هزار دلاری، افزایشی های طلا به احتمال صعود طلا امید دارند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد