اونس طلا2302.52
مظنه14,771,000
18 گرم3,409,800
ارزش سکه33,279,063
قدیم (بهار)37,900,000
جدید (امامی)41,400,000
نیم24,000,000
ربع15,200,000

علل بوجود آمدن تیرگی دور چشم چیست؟

سیاهی دور چشم تحت چه عواملی بوجود می آید و چطور می توان آن ها را کمتر کرد؟

علل ایجاد تیرگی دور چشم

عده ای از افراد فقط یک روز بعد از اینکه خوب نخوابند، حلقه های تیره ای در زیر چشم آنها ایجاد می شود، اما برای برخی دیگر به نظر می رسد که این حلقه ها برای همیشه آنجا هستند.

حلقه های سیاه دور چشم

دلایل مختلفی برای ایجاد سیاهی دور چشم وجود دارد. برخی به دلیل ژنی که دارند به طور همیشگی و طبیعی، دور چشمان خود حلقه های تیره دارند؛

گروهی دیگر دارای پوست بسیار نازکی هستند که باعث می شود رگ های خونی زیر پوست قابل مشاهده باشد و بهمین علت زیر چشم ها به رنگ آبی دیده می شود؛

در عده ای نیز بعلت پرپیگمانتاسیون، حلقه های قهوه ای رنگی به دور چشم ها ایجاد شده که در این افراد، وقتی زیاد در معرض نور خورشید قرار بگیرند، رنگ دایره می تواند بدتر و پررنگ تر شود.

خستگی

اما یکی از شایع ترین دلایل موقت سیاهی دور چشم، می تواند خستگی یا فرسودگی باشد. اگر به اندازه کافی یا خوب نخوابید، کلاژن (ماده ای که از الاستیک و سفت بودن پوست شما مراقبت می کند) تجزیه می شود. وقتی کلاژن شروع به تجزیه شدن می کند، قطعا متوجه آن خواهید شد.

جلوگیری

اگر می خواهید از این حلقه های زیر چشم جلوگیری کنید، بهتر است سبک زندگی سالمی داشته باشید؛ مطمئن شوید که به اندازه کافی می خوابید، الکل نمی نوشید و سیگاری نیستید؛ بعلاوه سعی کنید تا حد امکان کمتر کافئین بنوشید: کافئین رگ های خونی را باریک کرده که باعث تیره شدن حلقه های زیر چشم می شود.

مورد بعدی، مهم است که هنگام پاک کردن آرایش خود در پایان روز، مراقب باشید که مالش شدید با پنبه یا دستمال تمیز کننده می تواند منجر به نازک تر شدن پوست شما شده و رگ های خونی را بیشتر نمایان می کند.

آیا می خواهید حلقه های تیره را پنهان کنید؟ پس می‌توانید از کانسیلری با رنگ کمی روشن‌تر از پوستتان استفاده کنید.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد