اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

افت شدید قیمت طلا، فلز زرد باز هم سقوط خواهد کرد؟

طلا طی روز های آخر هفته گذشته سقوط شدیدی را شاهد بود و قیمت آن به سطوح پایینی افت کرد.

به گزارش سایت طلا، با انتشار داده های اقتصادی روز جمعه آمریکا، بایدن گفت؛ امروز روزی تاریخی برای بهبود اقتصاد آمریکاست. آمریکا به کار بازگشته و کرونا ماندگار نیست. این سخنان بایدن به همراه داده های اقتصادی مثبت باعث کاهش شدید قیمت طلا شد.

شاخص NFP یا همان اشتغال غیر کشاورزی ایالات متحده در ارزیابی ماه دسامبر که انتظارات برای آن عدد ۴۲۶ هزار شغل بود به عدد ۱۹۹ هزار شغل رسید که کاهش قابل توجهی را نشان می داد اما با این حال نرخ بیکاری که پیش بینی برای آن عدد ۴.۱٪ بود عدد ۳.۹ درصد رسید که رشد قابل توجهی را نشان می داد.

علاوه بر کاهش نرخ بیکاری متوسط رشد دستمزد ساعتی در معیار ماهانه که انتظارات برای آن عدد ۰.۴ درصد بود طبق داده های منتشر شده ۰.۶ درصد نشان داده شد که رشد قابل توجهی را در بخش دستمزد نشان می دهد. نرخ مشارکت نیروی کار نیز که انتظارات برای آن عدد ۶۱.۷ درصد بود به عدد ۶۱.۹ درصد رسید.

پس از انتشار صورت‌ جلسه‌ فدرال رزرو، بازارهای جهانی دچار نوسانات شدیدی شدند تا طلا با شکست حمایت ۱۸۰۰ ابتدا در عدد ۱۷۹۸ قرار بگیرد و سپس تا سطوح پایین تری سقوط کند. با شروع سال جدید، چکش سنگینی از سوی فروشندگان بر سر طلا اصابت کرد.

حال مهم ترین چیزی که پیش روی طلا قرار دارد افزایش سه مرحله ای نرخ بهره توسط فدرال رزرو است. کارشناسان پیش بینی می کنند با افزایش نرخ بهره و خروج نرخ بهره واقعی از قلمرو منفی، قیمت طلا کاهش بیشتری را تجربه کرده و به سطوح پایین تری سقوط خواهد کرد.

یک عضو فدرال رزرو دالی گفت به طور حتم معتقدم که سیاست پولی باید تنظیم شود، پس از یک یا دو مرحله افزایش نرخ بهره می توان تنظیم ترازنامه را متصور شد. وی همچنین اشاره کرد که تورم به اندازه ای که فکر می کردیم موقتی نیست چراکه کووید نیز موقتی نبوده است.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد