اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

بعد از خوردن یک حبه قند چه اتفاقی در بدن شما می افتد؟

همه ما درباره مضراتی که برخی از خوراکی ها برای ما دارند آگاه هستیم اما زیاد به آن ها اعتنا نمی کنیم. این بار می خواهیم این مسئله را بررسی کنیم که خوردن یک حبه قند با بدن شما چکار می کند؟

به گزارش سایت طلا، خوردن برخی از موادغذایی می تواند به سلامتی شما آسیب بزند با این حال ما به خوبی نمی دانیم که برای مثال بعد از خوردن یک بسته چیپس در بدن شما چه اتفاقی نمی افتد یا با خوردن شرینی جات با بدن شما چکار می کند.

در این مطلب مسیری را که قند درون شیرینیجات در بدن شما طی می کنند را بررسی خواهیم کرد.

1. در مغز

بعد از وارد کردن قند زیاد به بدن ، مغز مقدار زیادی هورمون دوپامین که هورمون لذت است ترشح می کند . دوپامین باعث می شود که مغز شما در طول زمان احساس نیاز بیشتر و بیشتری به قند داشته باشد و در نتیجه به مصرف قند معتاد شوید . علاوه بر این مطالعات نشان داده اند که مصرف زیاد قند احتمال ابتلا به افسردگی را بیشتر می کند .

2. در پوست

قند زیادی در خون به پروتئین ها متصل می شود و ترکیبات آسیب زننده ای ایجاد می کند که باعث پیری پوست می شوند . این مولکول ها به کلاژن و الاستین - پروتیئن هایی که پوست شما را جوان و سفت نگه می دارند- آسیب می زنند که نتیجه اش افتادگی پوست و چین و چروک است .

قند

3. در پانکراس

وقتی غذا می خوریم ، پانکراس ما انسولین ترشح می کند تا غلظت قند خون را پائین بیاورد . اما اگر به طور مرتب قند زیادی مصرف کنیم سلول های بدن دیگر به انسولین پاسخ نمی دهند و پانکراس مجبور می شود انسولین بیشتر و بیشتری ترشح کند تا بتواند قند خون را کم کند . این موضوع به پانکراس آسیب می زند و آن را از کار می اندازد . درنتیجه قند خون بالا می رود و در معرض دیابت نوع 2 قرار می گیریم .

4. در قلب

بالا بودن سطح انسولین در خون روی رگ ها تاثیر می گذارد و باعث ضخیم تر و سفت تر شدن آن ها می شود که این موضوع در طولانی مدت به قلب فشار می آورد و منجر به بیماری های قلبی می شود به همین خاطر است که دیده شده کسانی که بیشتر از 25 % از کالری روزانه شان از قندها تامین می شود ، احتمال فوتشان در اثر بیماری های قلبی 2 برابر کسانی است که قند کمتر از 10 % کالری روزانه شان را تشکیل داده.

5. در مفاصل

یک دلیل دیگر برای کم کردن مصرف قند ، اگر درد در مفاصل دارید ؛ شیرینی ها و مواد قندی در بدن ایجاد التهاب می کنند و همین باعث بدتر شدن درد مفاصل می و شود . علاوه بر این تحقیقات نشان داده اند که مصرف قند ریسک ابتلا به روماتوئید را بالا می برد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد