اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

پیش بینی افزایش ۲۰ درصدی قیمت طلا همه را شگفت زده کرد

قیمت طلا در سال گذشته میلادی یعنی سال ۲۰۲۱ کاهش ۴ درصدی را تجربه کرد که بدترین عملکرد طلا از سال ۲۰۱۵ بود. حال یکی از استراتژیست های بازار پیش بینی کرده که در سال ۲۰۲۲ قیمت طلا ۲۰ درصد رشد خواهد کرد.

به گزارش سایت طلا، بایرون وین، استراتژیست ارشد بازار، گفت که قیمت طلا در یک حرکت غیرمنتظره می تواند در سال جدید ۲۰ درصد رشد کند چراکه می تواند قدرت پوشش تورمی خود را پس گرفته و به عنوان دارایی امن مورد توجه سرمایه گذاران قرار گیرد.

به گفته وین، با وجود اینکه ایالات متحده رشد اقتصادی قابل توجهی را تجربه خواهد کرد، تورم پایدار تری وجود خواهد داشت که سرمایه گذاران برای حفظ دارایی های خود به سمت سرمایه گذاری در فلز زرد حرکت خواهند کرد. به اعتقاد وین این اتفاق حتی با وجود گسترش روز افزون ارز های دیجیتال خواهد افتاد.

طلا در سال ۲۰۲۱ توانست به خوبی با بیت کوین رقابت کرده و با وجود اینکه نسبت به سال ۲۰۲۰ کاهش یافت اما با این حال سطوح بالای خود را حفظ کرد. این فلز گرانبها پس از افزایش تورم ایالات متحده به بالاترین سطح ۴۰ سال اخیر، توانست به خوبی از پایین ترین سطح چند ماهه خود تا ۱۸۵۰ دلار نیز رشد کند که نشان دهنده تمایل سرمایه گذاران به طلا در شرایط تورمی است.

در صورتی که پیش بینی وین درست از آب درآید قیمت طلا در سال جاری میلادی می تواند به بالاترین رکورد خود دست پیدا کرده و تا عدد ۲۱۶۰ دلار در هر اونس رشد کند که بالاتر از رکورد قبلی آن در سال ۲۰۲۰ است.

البته باید توجه داشت که به گفته خود وین اتفاق افتادن رشد بیست درصدی قیمت طلا یک احتمال است که بیش از ۵۰ درصد نیز شانس برای آن وجود دارد اما قطعی نبوده و ممکن است شرایط متفاوتی برای بازار طلا ایجاد شود.

وی در دیگر پیش بینی های خود اشاره کرد که افزایش تورم به همراه افزایش نرخ بهره باعث افزایش بازدهی خزانه داری ایالات متحده خواهد شد که در نتیجه آن شاخص سهام S&P 500 رشد چندانی را در سال جدید تجربه نخواهد کرد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد