اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

ماشین های بنز برقی می شوند: با هر بار شارژ 1000 کیلومتر رانندگی کنید

شرکت مرسدس بنز به تازگی از خودروی برقی این شرکت رونمایی کرده است و گفته است که این ماشین با هربار شارژ می تواند تا 1000 کلیومتر حرکت کند.

به گزارش سایت طلا، مرسدس بنز روز دوشنبه نمونه اولیه خودروی تمام برقی ویژن ای‌کیو‌ایکس‌ایکس (EQXX) را به نمایش گذاشت که بنا بر اعلام این شرکت، با هر بار شارژ باتری‌هایش هزار کیلومتر راه می‌پیماید، عددی که دستیابی به آن رکورد تازه‌ای برای خودروهای برقی محسوب خواهد شد.

تولید این مدل بخشی از سرمایه‌گذاری ۴۰ میلیارد یورویی کمپانی دایملر برای رقابت با تسلا در بازار خودروهای برقی است.

بر اساس این برنامه‌ها مرسدس بنز هشت کارخانه جدید برای تولید باتری‌ خودروهای برقی خواهد ساخت و از سال ۲۰۲۵ هم تمامی خطوط تولید جدیدش تنها خودروهای برقی خواهند ساخت.

مدل ویژن ای‌کیوایکس‌ایکس که کم‌مصرف‌ترین مدل بنز لقب گرفته است، کمتر از ۱۰ کیلووات ساعت در هر ۱۰۰ کیلومتر انرژی مصرف می‌کند.

تسلای مدل اس ۶۰ در حال حاضر در هر ۱۰۰ کیلومتر بیشتر از ۱۸ کیلو وات ساعت انرژی مصرف می‌کند.

اولا کالنیوس، مدیرعامل مرسدس بنز می‌گوید: "مرسدس بنز ویژن ای‌کیو‌ایکس‌ایکس تصوری است که ما از آینده خودروهای برقی داریم."

این مدل اولیه که ظرف ۱۸ ماه ساخته شده و تست جاده آن تا اواسط سال انجام خواهد شد، بنا بر اعلام مرسدس بنز "به نگرانی‌ها در مورد میزان شارژ و برد خودروهای برقی پایان می‌دهد."

بنا بر اعلام مرسدس بنز، بخش‌هایی از تکنولوژی‌های به کار رفته در این خودرو ظرف دو تا سه سال آینده به بازار عرضه خواهد شد، ولی این کمپانی هنوز زمان دقیقی برای عرضه خودرویی با باتری‌‌هایی با برد هزار کیلومتری به بازار تعیین نکرده است.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد