اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

قیمت طلا در حال صعود به بالاترین قیمت یک ماه اخیر

در روز گذشته قیمت طلا ابتدا یک روند نزولی را تجربه کرد اما در ادامه روز توانست جهت حرکت خود را معکوس کرده و رشد قابل توجهی را نشان دهد. حال طلا در حال حرکت به سمت بالاترین قیمت یک ماه اخیر خود است.

به گزارش سایت طلا، قیمت هر اونس طلای جهانی در لحظه نگارش این متن۱۸۲۰ دلار است که افزایش ۵ دلاری در روز را نشان می دهد. نقره نیز با یک افزایش جزئی در عدد ۲۳.۰۵ دلار قرار دارد.

اظهار نظر های خوشبینانه مسئولان سازمان جهانی بهداشت نسبت به سویه امیکرون باعث شد تا نگرانی سرمایه گذاران کاهش پیدا کند اما با این حال اخبار جدید از پیدا شدن سویه جدیدی در کشور فرانسه که سرعت انتشار بالاتری نسبت به سویه امیکرون دارد باعث نگرانی شده است.

کاهش بازده ده ساله خزانه داری ایالات متحده و همچنین کاهش شاخص های سهام آمریکا مانند داوجونز یکی از اصلی ترین عوامل حمایت کننده از افزایش قیمت طلا به شمار می روند.

اما از طرف دیگر کاهش انتظارات تورمی باعث شده تا دورنمای صعودی طلا در ادامه به خطر بیافتد. با توجه به این شرایط می توان گفت که احساسات سرمایه گذاران نسبت به طلا مختلط و اندکی نزولی است.

حال سرمایه گذاران در انتظار دو مورد از مهم ترین داده های کلان اقتصادی هستند که در روز های آینده منتشر خواهد شد. صورت جلسه کمیته فدرال رزرو و همچنین داده های مربوط به اشتغال غیر کشاورزی ایالات متحده می‌توانند جهت حرکت قیمت طلا در روز های آینده را مشخص کنند.

در صورتی که داده های مشاغل ایالات متحده رشد زیادی را از خود نشان دهد به معنای بهبود اقتصاد تفسیر شده و قیمت طلا کاهش خواهد یافت. همچنین در صورتی که در صورت جلسه فدرال رزرو بر افزایش سه مرحله ای نرخ بهره تاکید شده باشد، خریداران طلا دلیلی برای نگرانی خواهند داشت.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد