اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

5 نکته مفید برای خانه ای بدون گرد و غبار

پنج نکته برای اینکه خانه خود را عاری از گرد و خاک نگه دارید

بدون گرد و غبار

به نظر می رسد نبرد ابدی بین انسان و گرد و غبار پابرجاست. شما مدت زیادی را برای گردگیری کل خانه سپری کرده اید و درست زمانی که در نهایت روی کاناپه نشسته تا استراحت کنید، متوجه می شوید که روی میزتان دوباره گرد و غبار است،

مخصوصا اگر که مبلمان تیره باشد این مشکل بیشتر به چشم می آید. اما این پنج نکته را دنبال کنید تا خانه خود را تا حد امکان عاری از گرد و غبار نگه دارید؛ البته زندگی کاملاً بدون گرد و غبار، غیرممکن است.

1. از پادری استفاده کنید

این یک طرح هوشمندانه است که در هر ورودی خانه خود دو پادری قرار دهید. یکی در بیرون و دیگری در داخل. به این ترتیب از وارد شدن گرد و غبار، خاک و گل توسط خود، اعضای خانواده یا هر مهمانی به داخل جلوگیری می کنید. درب پشتی، درب بالکن یا درب پارکینگ را فراموش نکنید. سپس باید پادری را به طور منظم تکان دهید و جاروبرقی بکشید. می‌توانید پادری های فضای باز را در بهار و پاییز بشویید.

2. موهای حیوانات خانگی خود را شانه کنید

بسیاری از گرد و غبار و کثیفی که روی زمین یا طاقچه پنجره ها وجود دارد را می توان از حیوانات خانگی ردیابی کرد. گربه ها دوست دارند روی لبه پنجره بنشینند و در حین انجام این کار، گرد و غبار و موی زیادی را از خود به جای می گذارند؛ سگ ها نیز

همینطور. به همین دلیل ایده خوبی که وجود دارد موهای حیوانات خانگی خود را مرتب شانه بزنید تا بتوانید بیشتر موهای شل را خودتان جدا کنید. مطمئن شوید که تخت آنها را نیز مرتب جاروبرقی می کشید و می شویید.(جایی که بیشتر موها در آنجا جمع می شوند.)

3. پنجره ها و درها را بسته نگه دارید

در تابستان، باز کردن پنجره‌ها و اجازه دادن به حرکت باد در خانه فوق‌العاده است، اما گرد و غبار زیادی با خود می‌آورد. درضمن حتما بررسی کنید که آیا پنجره ها و درهای خانه شما هنوز به درستی بسته می شوند یا خیر. در خانه های قدیمی اغلب شکاف هایی بین درها و چهارچوب ها وجود دارد که باعث می شود خاک و گرد و غبار به راحتی به داخل وارد شود.

4. از بالا به پایین

همیشه از بالا به پایین گردگیری کنید تا از انتقال گرد و غبار از سطح بالاتر به سطح پایین جلوگیری کنید. قبل از اینکه سعی کنید هر چیزی را مرطوب کنید، با گردگیری خشک تمام سطوح شروع کنید. توجه داشته باشید که تمیز کردن هر سطح با پارچه های مرطوب مناسب نیست؛ به عنوان مثال، در چوب می تواند لکه ایجاد شود.

5. از ابزار مناسب استفاده کنید

از جاروبرقی برای تکه های بزرگ و از یک پارچه میکروفیبر برای سطوح صاف استفاده کنید. میکروفیبر به‌جای حرکت دادن گرد و غبار، آن را به‌درستی به دام می‌اندازد. برای سطوح بلندی که به راحتی نمی توانید به آنها دسترسی پیدا کنید از گردگیر شنلی استفاده کنید.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد