اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

آیا غذای خود را در روغن زیتون میپزید؟ به این دلیل، نباید اینکار را بکنید!

چرا باید حتما پختن غذا در روغن زیتون را متوقف کنیم؟

روغن زیتون

به آنچه در آن میپزید توجه کنید…

روغن زیتون معمولا به عنوان یک محصول سالم شناخته شده و مورد استقبال است؛ اما نکته مهمی که باید بدان توجه کرد اینکه نباید روغن زیتون را گرم کنید چراکه براثر گرم کردن ساختار روغن تغییر کرده و مواد مضر، آزاد می شود.

چگونه؟

بیشتر روغن‌ها عمدتاً از چربی‌های غیراشباع چندگانه تشکیل شده‌اند که به نور و گرما بسیار حساس هستند. وقتی روغن را گرم می کنید، ساختار شیمیایی آن تغییر می کند؛ این بدان معناست که اکسیداسیون ایجاد شده و باعث ظهور رادیکال های آزاد می شود. همه چیز بسیار پیچیده به نظر می رسد، اما فقط معنی آن این است که از طریق گرم کردن روغن زیتون، برخی از ذرات ناسالم وارد بدن شما می شوند و خود را به سلول های سالم می چسبانند و سلول های شما نمی توانند وظایف خود را به درستی انجام دهند که می تواند باعث عواقب زیر شود:

فشار خون بالا

تصلب شرائین

پیری سریعتر پوست

افزایش خطر ابتلا به سرطان

علاوه بر همه این موارد ترسناک، روغن با گرم شدن تمام خواص خوب خود را نیز از دست می دهد. بنابراین، روغن زیتون سالم است تا زمانی که آن را گرم نکنید. توصیه می کنیم از آن در سالادها و سایر غذاهای سرد یا ولرم استفاده کنید، اما زمانی که در حال پختن یک غذای خوب هستید، آن را کنار بگذارید. اکنون، ممکن است تعجب کنید: اگر نمی توانم از روغن زیتون استفاده کنم، با چه چیزی بپزم؟ بهترین روغن ها برای استفاده در آشپزی عبارتند از:

کره و یا روغن نارگیل

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد