اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

قیمت طلا نتوانست به رشد خود ادامه دهد، ارزش دلار افزایش یافت

روز گذشته برای دلار آمریکا روز بسیار خوبی بود و ارزش آن افزایش یافت اما طلا نتوانست رشد های خود را ادامه داده و سقوط بسیار شدیدی را تجربه کرد.

به گزارش سایت طلا، قیمت طلا نتوانست در اولین روز معاملاتی سال 2022 به رشد خود ادامه داده سقوط بسیار شدیدی را شاهد بود که باعث افت آن تا زیر 1800 دلار شد. با این حال در ادامه روز قیمت آن اندکی افزایش یافته و بالای 1800 دلار بازگشت.

بر خلاف بازار طلا، ارزش شاخص دلار در روز گذشته به شکل حیرت انگیزی افزایش پیدا کرد و بازار سهام نیز روز بسیار خوبی را پشت سر گذاشت به شکلی که بسیاری از شاخص های اصلی بازار سهام مانند داوجونز و... نزدیک به بالاترین رکورد خود بسته شدند.

ترکیب افزایش ارزش شاخص دلار آمریکا، صعود شاخص های بازار سهام و همچنین افزایش نرخ بهره باعث شد فلزات گرانبها تحت فشار بسیار زیادی قرار گرفته و قیمت آنها کاهش پیدا کند.

علاوه بر کاهش قیمت طلا در روز گذشته، دیگر فلزات گرانبها از جمله نقره، پلاتین و پالادیوم نیز کاهش قابل توجهی را شاهد بودند. برای مثال قیمت نقره با 0.43 دلار کاهش به عدد 22.92 دلار رسید.

مهم ترین اتفاق پیش روی قیمت طلا داده های مربوط به اشتغال غیر کشاورزی ایالات متحده می باشد که قرار است در روز جمعه این هفته توسط وزارت کار آمریکا منتشر شود و می توانید در مشخص کردند جهت حرکت قیمت طلا مؤثر باشد.

طبق داده های فنی قیمت طلا اولین مقاومت خود را در نقطه 1816 دلار تجربه کرده و در صورتی که بتواند به بالاتر از آن صعود کند با مقاومت در نقطه 1833 دلار مواجه شد. هرگونه صعود بیشتر نیز می تواند قیمت طلا را به مقاومت 1879 دلاری برساند.

از طرف دیگر نقطه 1800 دلار یک سطح حمایت کلیدی و روانشناختی برای طلا محسوب می شود. در صورتی که طلا به زیر این نقطه سقوط کند نقطه 1785 دلاری حمایت بعدی قیمت طلا را تشکیل خواهد داد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد