اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

سقوط شدید قیمت طلا در روز گذشته + تحلیل تکنیکال

در روز گذشته بازار طلا شاهد یک سقوط نسبتا شدید بود و قیمت طلا کاهش قیمت قابل توجهی را تجربه کرد.

به گزارش سایت طلا، روز گذشته اولین روز معاملاتی قیمت طلا در سال 2022 بود. قیمت طلا دیروز افت بسیار شدیدی را شاهد بود و قیمت آن از 1830 دلار به نزدیکی 1800 دلار افت کرد.

مهم ترین عوامل تاثیر گذار بر روی قیمت طلا که هم اکنون در بازار وجود دارند نگرانی های حاصل از افزایش موارد ابتلا به سویه امیکرون کووید 19 و همچنین پیش بینی ها درباره تغییر سیاست های مالی فدرال رزرو است.

بسیاری از سرمایه گذاران هم اکنون انتظار دارند که فدرال رزرو تا پایان ماه مارس به کاهش خرید اوراق قرضه پایان داده و آن را به صفر برساند. همچنین گمانه زنی هایی وجود دارد که این بانک در چه زمانی مرحله اول نرخ بهره را افزایش می دهد.

حال معامله گران در انتظار داده های اقتصادی ایالات متحده هستند که طی روز های آینده منتشر خواهد شد. مهم ترین داده اقتصادی که قرار است تا پایان این هفته منتشر شود داده های مربوط به اشتغال غیر کشاورزی آمریکا است که بر روی قیمت طلا تاثیر بسیار زیادی دارد.

تحلیل تکنیکال طلا نشان می دهد که قیمت طلا در نقطه 1807 دلار که میانگین تحرکت 50 روزه قیمت طلا به شمار می رود با مقاومت بسیار قدرتمندی مواجه است.

مانع بعدی روند صعود قیمت طلا در نقطه 1811 دلار قرار دارد که در صورت صعود پایدار به بالاتر از این نقطه، مقاومت 1814 دلاری برای طلا فعال خواهد شد و هرگونه صعود بیشتر را به چالش خواهد کشید.

از طرف دیگر فروشندگان طلا برای اینکه کنترل بازار را به دست بگیرند نیاز دارند تا قیمت طلا به زیر 1800 دلار افت کند. افت به زیر نقطه کلیدی 1800 دلار که یک پشتیبانی کلیدی طلا به شمار می رود، حمایت 1797 دلاری را فعال خواهد کرد که افت بشتر طلا را محدود خواهد کرد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد