اونس طلا2414.89
مظنه14,466,000
18 گرم3,339,400
ارزش سکه32,591,898
قدیم (بهار)37,000,000
جدید (امامی)40,300,000
نیم23,200,000
ربع14,650,000

هنگام اسکن کدهای QR مراقب کلاهبرداری ها باشید

این تمام چیزی است که باید در مورد اسکن کدهای QR با تلفن خود بدانید.

کدهای QR

ما همیشه به طور فزاینده ای می شنویم که مردم با اسکن کدهای QR از آنها کلاهبرداری می شود. این شکل جدید کلاهبرداری، خراب کردن حساب های بانکی را برای مجرمان بسیار آسان می کند. بنابراین امروز همه چیزهایی را که باید در مورد

کدهای QR و نحوه جلوگیری از کلاهبرداری بدانید فهرست کرده ایم.

کد QR چیست؟

کد QR مخفف "کد پاسخ سریع" است. این کد به صورت بارکد نمایش داده می شود که می توانید با گوشی خود اسکن کنید که پس از اسکن، به طور خودکار به یک وب سایت هدایت می شوید. این روش اسکن، بازدید از وب‌سایت‌ها را برای کاربران

گوشی‌های هوشمند بسیار آسان‌تر می‌کند، زیرا آنها نیازی به جستجو یا تایپ چیزی در یک مرورگر ندارند. یکی از کاربردهای پرطرفدار آن بلیط ورودی است، اما همچنین می‌تواند اطلاعاتی درباره دیگر موارد، از جمله آثار هنری در موزه‌ها، نمایش دهد.

پرداخت آنلاین نیز از طریق این کد امکان پذیر است و این مورد آخر دقیقاً دلیلی است که اسکن برخی از کدهای QR می تواند شما را در معرض خطر قرار دهد. پس برای جلوگیری از کلاهبرداری باید موارد زیر را بدانید.

کلاهبرداری از طریق این کدها

کدهای QR فقط به صورت آنلاین برای کلاهبرداری از افراد استفاده نمی شوند. مردم همچنین می توانند در خیابان به شما نزدیک شوند و بپرسند که آیا می خواهید یک کد QR را اسکن کنید. برخی ممکن است از شما بخواهند که پول پارکومتر را از طریق یک کد QR انتقال دهید زیرا مثلا کلاهبردار پول نقد همراه خود ندارد. به برخی از افرادی که تاکنون مورد کلاهبرداری قرار گرفته اند، در ازای اسکن کد QR، وعده پنج یورو نقدی داده شده است و متأسفانه، بدون اینکه بدانند، این افراد در یک سایت فیشینگ قرار گرفتند که در آن کلاهبردار می‌توانست اطلاعات بانکی آنها را بازیابی کند. این نوع کلاهبرداری در Ebay با استفاده از "ترفند سنت" نیز رخ می دهد.

نکات

حالا مهم ترین مسئله: چگونه از کلاهبرداری از طریق کدهای QR تقلبی جلوگیری کنید؟

همیشه هنگام انتقال پول از طریق درخواست های پرداخت آنلاین یا اسکن کدهای QR مراقب باشید. آیا احساس خوبی در مورد آن ندارید؟ پس کد را اسکن نکنید و پرداخت را خودتان از طریق برنامه بانک خود انتقال دهید. موارد مهم دیگری که باید به آنها توجه کرد:

. همیشه به URL یا لینک اضافه درخواست های پرداخت دقت کنید. آیا این لینک با لینک موجود در URL واقعی سرویس پرداخت مطابقت دارد؟ اگر چنین است، پس احتمال کلاهبرداری آن کم است.

. لازم نیست اطلاعات شخصی شما برای فروشنده ثابت شود، بنابراین هرگز نباید یک کد QR را اسکن کنید تا ثابت کنید اطلاعات شخصی و شماره حساب شما صحیح است.

. فروشنده به هیچ اطلاعات دیگری از شما نیاز ندارد، نه عکس یا کپی شناسنامه یا گواهینامه رانندگی شما.

. در صورت شک، همیشه با بانک خود تماس بگیرید تا وضعیت را جویا شوید.

. آیا خیلی دیر شده است و شک دارید که قربانی کلاهبرداری شده اید؟ فوراً با بانک خود تماس بگیرید و به پلیس گزارش دهید. آنها می توانند بررسی کنند که چه کارهای دیگری می توان برای شما انجام داد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد