اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

استقبال گوترش از تعهد کشورهای عضو شورای امنیت برای اجتناب از جنگ اتمی

دبیرکل سازمان ملل متحد از تعهد پنج کشور عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل برای جلوگیری از جنگ هسته‌ای و اجتناب از مسابقه تسلیحاتی استقبال کرد.

به گزارش سایت طلا ، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، استفان دوجاریک، سخنگوی سازمان ملل گفت، آنتونیو گوترش، دبیرکل از تعهدات این پنج کشور درباره اجتناب از نبرد اتمی استقبال کرده است.

اوایل روز دوشنبه پنج کشور عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل شامل چین، فرانسه، روسیه، آمریکا و انگلیس در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند که از تسلیحات اتمی خود علیه یکدیگر استفاده نمی‌کنند.

دوجاریک افزود: دبیرکل سازمان ملل بیانیه مشترک این قدرت‌های اتمی را در اجتناب از نبرد هسته‌ای و دوری از رقابت تسلیحاتی مورد استقبال قرار داد.

وی افزود: آنتونیو گوترش از تلاش‌های مداوم و پیگیر کشورها در اجتناب از نبرد اتمی سر شوق آمد و بار دیگر بر درخواست دیرینه‌ای مبنی بر گفتگو و همکاری برای پایان دادن به این مساله تاکید کرد.

در این میان، عبدالله شهید، رئیس مجمع عمومی سازمان ملل نیز بیانیه مشترک از سوی این پنج کشور را مورد استقبال قرار داد.

سخنگوی وی نیز گفت: رئیس مجمع عمومی سازمان ملل از بیانیه مشترک این پنج کشور استقبال کرده است. تعهد به الزامات معاهده عدم اشاعه اتمی از جمله تعهد ماده ششم و تمایل به افزایش درک و اعتماد متقابل و جلوگیری از رقابت تسلیحاتی که به نفع هیچکس نیست و همه را به خطر می‌اندازد، این پیام درستی برای سراسر کره زمین همزمان با آغاز سال نوی میلادی است.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد