اونس طلا2317.59
مظنه14,866,000
18 گرم3,431,800
ارزش سکه33,493,098
قدیم (بهار)38,200,000
جدید (امامی)41,800,000
نیم24,100,000
ربع15,500,000

این صبحانه باعث پیر شدن مغز می شود

همزمان با افزایش سن و بزرگ شدن بدن، سن مغز نیز افزایش یافته و تغییراتی در آن ایجاد می شود. با این حال، خوردن برخی از غذا ها می تواند فرآیند پیر شدن مغز را سریع تر کنند.

به گزارش سایت طلا، همانطور که بدن شما بزرگتر می شود، مغز شما نیز همزمان با آن پیر می شود. و با گذشت هر سال، مغز شما دستخوش تغییراتی می شود که می تواند خطر زوال عقل، از دست دادن حافظه و تغییر در انتقال دهنده های عصبی را افزایش دهد.

با توجه به مجله پزشکی Postgraduate، مواردی مانند حفظ یک رژیم غذایی سالم و ورزش زیاد می تواند به کاهش اثرات پیری مغز کمک کند.

به گفته کورتنی دی آنجلو، نویسنده GoWellness، کربوهیدرات های تصفیه شده (غلات قندی، دونات، نان تست سفید با مربای شیرین و غیره) برخی از بدترین غذاهای صبحانه هستند که باعث پیری مغز می شوند.

D'Angelo می گوید: هنگامی که کربوهیدرات های تصفیه شده را می خورید که از قندها و غلات بسیار فرآوری شده تشکیل شده اند؛ بدن شما آنها را خیلی سریع هضم می کند، که می تواند باعث افزایش سطح قند خون و انسولین شود.

صبحانه

تحقیقات ثابت کرده است که قند اضافه شده بیش از حد می تواند بر حافظه شما تأثیر منفی بگذارد. طبق گزارشی از Nutrients، جمعیت سالمندانی که کربوهیدرات‌ها و قندهای ساده بیشتری مصرف می‌کنند، در مقایسه با افرادی که رژیم‌های غذایی حاوی پروتئین و چربی بالاتری دارند، در معرض خطر زوال عقل و سایر اختلالات شناختی قرار داشتند.

به‌علاوه، مصرف بیش از حد قند می‌تواند التهاب را افزایش دهد و غذاهای پیش‌ التهاب می‌توانند با افزایش سن، احتمال از دست دادن حافظه، حل مسئله و سایر مهارت‌ها را افزایش دهند.

با این حال اگر عاشق خوردن چیز های شیرین در صبح هستید بهتر است گزینه های سالم را جایگزین مواد قندی کنید. برای مثال می توانید نان تست تهیه شده با گندم کامل را جایگزین تست سفید و کره بادام زمینی را جایگزین مربا کنید.

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد