اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

8 ترفند مفید برای راحت تمیز کردن ماشین شما

با این نکات تمیز کردن را در کمترین زمان انجام خواهید داد.

نظافت ماشین

ما مرتب خانه‌مان را جاروبرقی می‌کشیم و همه جا را تمیز می کنیم؛ اما به ماشینمان که می رسد به آن بی توجه هستیم چون آن را کاری وقت گیر می دانیم. اما ما اینجا 8 ترفند برای شما داریم که با انجام آنها کار بسیار ساده تر می شود؛ پس بیایید، آستین های خود را بالا بزنید و شروع به تمیز کردن داخل ماشین خود کنید.

1. داشبورد خود را دوباره با وازلین براق کنید

آیا می خواهید داشبورد ماشینتان مانند روز اول بدرخشد؟ شما می توانید این کار را با وازلین انجام دهید. کمی وازلین روی یک پارچه بریزید و آن را روی داشبورد خود بمالید. به همین سادگی!

2. چراغ های جلوی ماشین را با خمیر دندان تمیز کنید

اگر چراغ های جلوی ماشین شما مات به نظر می رسند، می توانید این مشکل را با مقداری خمیر دندان برطرف کنید. چراغ‌های جلو را با مقداری خمیر دندان چرب کنید و بگذارید 15 دقیقه بماند. سپس خمیر دندان را با یک پارچه تمیز پاک کنید و با آب بشویید.

3. با ترفند گیره لباس بوی خوب به ماشین خود بدهید

می توانید یک خوشبو کننده هوا را در ماشین خود آویزان کنید تا دوباره ماشین شما بوی خوبی بدهد، اما می توانید از گیره لباس نیز استفاده کنید. مقداری از اسانس مورد علاقه خود را روی یک گیره چوبی بپاشید. سپس گیره لباس را روی توری تهویه ماشین خود ببندید. وقتی تهویه ماشین خود را روشن می کنید، عطر آن پخش می شود!

4. لکه ها را با جوش شیرین پاک کنید

آیا به طور تصادفی داخل ماشین نوشیدنی ریخته اید؟ می توانید این لکه را با مقداری جوش شیرین پاک کنید. سه قاشق چایخوری جوش شیرین را در یک کاسه کوچک بریزید و یک پیمانه سرکه سفید به آن اضافه کنید و آن را به یک خمیر غلیظ تبدیل کرده و با یک مسواک قدیمی مقداری از خمیر را بردارید. روی لکه را با مسواک بزنید و بگذارید چند دقیقه خیس بخورد تا خشک شود. سپس با جاروبرقی پودر خشک شده را بردارید.

5. موهای سگ را با اسکاج بردارید

آیا سگ شما به طور مرتب روی صندلی عقب ماشین شما می نشیند؟ پس شما به خوبی می دانید که صندلی دارای موهای زیادی خواهد بود. می توانید این موها را به راحتی با یک اسکاج پاک کنید. مقداری آب در یک بطری اسپری بریزید و مقداری نرم کننده پارچه به آن اضافه کنید تا عطر خوبی داشته باشید. حالا مقداری از محلول را روی موها اسپری کنید و با اسکاج آنها را تمیز کنید، صندلی ماشین در کمترین زمان از موها پاک می شوند.

6. کارواش خود را بسازید

آیا ماشین شما از بیرون بسیار کثیف است و حاضر نیستید برای یک محصول تمیزکننده گران قیمت هزینه کنید؟ پس حدود 50 میلی لیتر ماده شوینده و 50 گرم جوش شیرین را در ظرفی با 400 میلی لیتر آب بریزید. خوب مخلوط کنید، حالا شما کارواش خود را دارید. ماشین خود را به راحتی برق بیاندازید.

7.قالب در جا لیوانی

پیشگیری بهتر از درمان است. آیا یک سفر طولانی با ماشین برنامه ریزی کرده اید و دوست دارید در حال حرکت چیزی بنوشید و بخورید؟ پس قالب های (سیلیکونی) مافین را در ظرف ها و جالیوانی خود قرار دهید و غذا و نوشیدنی خود را در قالب ها بگذارید که خرده های آن نیز گیر کند. قالب های مافین را می توان بعد از مدتی دور انداخته یا تمیز کرد.

8. از دستمال مرطوب برای از بین بردن حشرات استفاده کنید

کسانی که در تابستان چند کیلومتر رانندگی می کنند، تأیید می کنند که در پایان سفر، تعداد زیادی حشره مرده روی سپر ماشین خواهند داشت. اگرچه به نظر می رسد کار زیادی برای تمیز کردن وجود دارد، اما لازم نیست؛ با دستمال مرطوب سپر خود تمیز کنید.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد