اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

نظر یک متخصص پوست: هرچند وقت یکبار باید دوش گرفت؟

واقعا چند وقت یکبار ما باید دوش بگیریم؟ پاسخ اینجاست!

دوش گرفتن

هر چند وقت یکبار باید دوش بگیرید؟

اکثر مردم به صورت روزانه دوش می گیرند. صبح یا شب؛ هر کسی ترجیحات و عادات خود را در مورد دوش گرفتن دارد. برخی از افراد هر روز موهای خود را می شویند در حالی که برخی دیگر این کار را چند بار در هفته یا حتی کمتر انجام می دهند. اما آیا واقعا دوش گرفتن هر روز ضروری است؟ چه تاثیری روی پوست شما می گذارد؟ پاسخ احتمالا شما را شگفت زده خواهد کرد.

کمتر دوش بگیرید

به گفته متخصص پوست آلمانی یائل آدلر، نیازی به دوش گرفتن هر روز نیست. در واقع، دوش گرفتن فقط یک بار در هفته بهترین کار برای پوست شما است. البته، این در جامعه مدرن ما، جایی که همه از شما انتظار دارند بوی تازگی بدهید، چندان مفید یا خوشایند نیست؛ به خصوص هنگامی که به طور منظم ورزش می کنید، به نظر می رسد دوش گرفتن روزانه ضروری است. هر روز دوش گرفتن حتی بدترین کاری نیست که انجام می دهیم. بدتر از آن این است که ما بیش از حد صابون استفاده کنیم. استفاده از شامپو، صابون و سایر محصولات به مقدار زیاد، پوست شما را به شدت خشک می کند.

لایه محافظ

از آنجایی که هر بار که دوش می گیرید، لایه محافظ طبیعی پوست خود را از بین می برید، باید یک لایه محافظ جدید بسازید. مسئله این است که این کار تا چهار هفته طول می کشد. به همین دلیل است که مردم اغلب بعد از دوش گرفتن پوست خشک یا تحریک شده دارند. به گفته آدلر، ما نیازی به دوش گرفتن هر روز نداریم، زیرا آنقدر که فکر می کنیم بو نمی دهیم. او توصیه می کند بعد از ورزش کردن های خود دوش بگیرید.

هر روز

ما کاملاً درک می کنیم که شما نمی خواهید هر روز دوش گرفتن را متوقف کنید و آدلر نیز این موضوع را دریافت می کند. اگر می خواهید هر روز دوش بگیرید، باید از آب سرد یا ولرم استفاده کنید و از صابون بسیار کم استفاده کنید. مخصوصا ژل های شستشویی که کف می کنند و رایحه خاصی دارند باعث خشک شدن پوست شما می شوند. آدلر می‌گوید مهم است که روی کثیف‌ترین قسمت بدن خود (پاها، زیر بغل، ناحیه شرمگاهی و بین باسن) تمرکز کنید درحالیکه قسمت های دیگر پوست و عرق آن به سادگی به لطف آب شسته می‌شوند.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد