اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

طلا در بالاترین قیمت پنج هفته اخیر خود قرار گرفت

قیمت طلا طی روز های اخیر افزایش قابل توجهی را تجربه کرده و به بالاترین قیمت خود طی 5 هفته اخیر رسیده است. بسیاری از کارشناسان پیش بینی می کنند که روند صعودی طلا همچنان ادامه داشته باشد.

به گزارش سایت طلا، قیمت طلا سال جدید میلادی را با یک افزایش قیمت قابل توجه آغاز کرده و قیمت هر اونس آن به 1830 دلار رسید که بالاترین قیمت این فلز گرانبها طی 5 هفته گذشته است.

جورج میلینگ استنلی، استراتژیست ارشد طلا در State Street Global Advisors گفت که با 50 درصد احتمال پیش بینی می کند که قیمت طلا در سال 2022 در میانه 1800 دلار تا 2000 دلار قرار بگیرد.

وی همچنین اشاره کرد که 30 درصد احتمال می دهد قیمت طلا در این سال بتواند بالای 2000 دلار قرار گرفته و رکورد جدیدی را به ثبت برساند. بالاترین رکورد قیمت طلا در سال 2020 رخ داد و قیمت طلا تا 2070 دلار افزایش پیدا کرد.

این کارشناس بازار طلا گفت که 80 درصد شانس وجود دارد که قیمت طلا بتواند بالاتر از 1800 دلار باقی بماند و سال 2022 با وجود اعلام فدرال رزرو مبنی بر افزایش نرخ بهره، سال خوبی برای قیمت طلا خواهد بود.

قیمت طلا

جرج استنلی ابراز داشت که طی سال های گذشته فدرال رزرو بار ها نرخ بهره را افزایش داده است اما با این حال قیمت طلا افزایش بسیاری را تجربه کرده است از این رو نمی توان گفت افزایش نرخ بهره به معنای کاهش قیمت طلاست.

به گفته استنلی سرمایه گزاران به جای افزایش اسمی نرخ بهره باید به پارامتر های مهم تری مانند نرخ واقعی بهره نگاه کنند که پیش بینی می شود برای مدت طولانی تری در محدوده زیر صفر باقی بماند.

میلینگ استنلی اضافه کرد که سرمایه گذاران همچنین باید موضع سیاست پولی فدرال رزرو را در یک چشم انداز بسیار بزرگتر در بازارهای مالی قرار دهند. با توجه به اینکه انتظار می رود تورم تا سال 2022 بالا بماند، نرخ بهره واقعی در محدوده منفی باقی خواهد ماند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد