اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

از کجا بفهمیم چه کسی به ما دروغ می گوید؟

برخی از افراد در دروغ گفتن بسیار مهارت دارند و توانایی این را دارند یک دروغ جای واقعیت به شما دهند با این حال همواره می تواند مچ ماهر ترین دروغگو ها را نیز گرفت.

به گزارش سایت طلا، همه افراد برای دروغ گفتن انگیزه های شخصی خود را دارند و یا اینکه روش های شخصی سازی شده خودشان کمک می گیرند شما می توانید در این مطلب 5 روش دروغگو ها را بشناسید و مچ آن ها را بگیرید.

1. استفاده از کلمات پیچیده

اگرچه دروغگوها توضیحات را ساده عنوان می کنند اما تمایل دارند از جملات طولانی و غامض استفاده کنـند. بـا كلمـات غیـر ضـروری و بی ربط امـا بـا جزئیات واقعی و مفصـل ، دروغ هایشان را سرپوش می گذارند.

2. تشریحات ساده

دروغگوها وقایع را به زبان ساده بیان می کنند چون گفتن دروغی پیچیده برای مغز ما مشكل است. برآورد چیزهایی مثل قضاوت و ارزیابی ، برای مغز ما مشکل است.

دروغگو

3. استفاده از لفظ منفی

دروغگو اکثرا به وجه منفی متمایـل تـر است چون در ناخودآگاهش، از گفتن دروغ، احساس گناه می کند. یک دروغگو می تواند بگوید " متاسفم ، باطـري لعنتی موبایلـم تموم شد ، ازش متنفرم . "

4. کم خطاب کردن خود

دروغگو هنگام گفتن جمله های فریبنده کمتـر بـه خـودش اشاره می کند. بیشتر در مورد دیگران حرف می زند و از فعل سوم شخص استفاده می کند تا خودش را از دروغش دور نگه دارد.

5. خیالبافی می کنند

از نگاه روانشناسی ، مـا بـا گفتـن دروغ سعی داریـم چـهـره بهتری از خودمان نشان دهیم و با خیالپردازی هایمان ، خود را به شخصیتی که دوست داریم باشیم ، مرتبط می کنیم. ولی وقتی که مغز ما مشغول خیالبافی است، قوه ادراک مان تنها ۵ ٪ فعالیت های شناختی مـا را کنترل می کند و ساختن یک داستان نادرست ، باعث استفاده از یک الگوی متفاوت زبان می شود.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد