اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

سنت های عجیب و خرافی سال نو میلادی که مردم به آن باور دارند

تمام کشور ها در موقعیت ها و جشن های خود دارای فرهنگ هایی هستند که ریشه در تاریخ آن ها دارد. این بار درباره سنت های عجیب مردم در سال نو میلادی حرف می زنیم.

به گزارش سایت طلا، مردم در سراسر جهان برای جشن‌های سال نو میلادی سنت‌های مختلفی دارند از گذراندن آن با خانواده تا شکستن بشقاب، خوردن انگور و پوشیدن لباس خرس مانند.

سنت‌های سال نو اعم از این که برای سال میلادی باشد یا شمسی یا چینی، عمدتا برای داشتن یک سال خوب در پیش رو و اقبال بهتر است.

1. شکستن بشقاب

در دانمارک سنت بر این است که پس از نیمه شب ، برای برخورداری از شانس و اقبال ، بشقاب میشکنند . اگر دانمارکی بودید ، احتمالا یک بشقاب را دم در خانه دوستتان می شکستید ، تا در ۱۲ ماه آینده خوش شانس میشدند.

2. خوردن عدس

در برزیل رسم بر این است که در شب سال نو عدس میخورند . عدس نماد پول است و خوردنش یعنی دو سال جدید ، شانس و اقبال به سمت کسی می رود که آن را می خورد.

سال نو

3. توپ کریستال تایمز

اسکوئر نیویورک جایی است که مراسم اصلی سال نو در آن برگزار می شود . چیزی که همه منتظر آن هستند مراسم پایین آمدن توپ کریستال معروف در این میدان معروف است . در ثانیه های پایانی سال و با پایین آمدن توپ کریستال ، شمارش معکوس برای سال جدید آغاز می شود .

4. خوردن انگور

وقتی سال نو در اسپانیا تحویل می شود ، دست ها به سمت انگورهای روی میز می رود . رسم بر این است وقتی ساعت دوازده نیمه شب می شود و زنگ ساعت دوازده بار به صدا در می آید ، با هر زنگ یک حبه انگور خورده شود . دلیلش این است که این ۱۲ حبه انگور در ۱۲ ماه آینده شانس و اقبال به همراه می آورند .

5. پوشیدن لباس خرس

در رومانی رسم بر این است که مردم برای به در کردن ارواح خبیث ، لباس خرس میپوشند . بنا بر افسانههای رومانی ، خرس جایگاه ویژه ای در این کشور دارد و قادر به محافظت از مردم و شفا دادنشان است .

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد