اونس طلا2370.01
مظنه14,576,000
18 گرم3,364,800
ارزش سکه32,839,728
قدیم (بهار)37,900,000
جدید (امامی)40,700,000
نیم23,700,000
ربع14,800,000

واریز اشتباهی پول به حساب مشتریان یک بانک!

بانک سانتاندر در انگلیس، کریسمس امسال مبلغ اشتباهی ۱۳۰ میلیون پوند را به حساب کاربران واریز کرد.

به گزارش سایت طلا به نقل از CTVNEWS،بانک سانتاندر در انگلیس امسال ۱۳۰ میلیون پوند (۲۲۴ میلیون دلار کانادا) را اشتباهاً به حساب مشتریان واریز کرد. این اشتباه همزمان با کریسمس اتفاق افتاد.

سانتاندر در بیانیه‌ای که روز پنجشنبه منتشر شد، اعلام کرد: این مبلغ طی ۷۵۰۰۰ تراکنش بین حدود ۲۰۰۰ مشتری تجاری و شرکتی تقسیم شد. در این بیانیه ضمن ابراز تاسف، آورده شده: به دلیل یک مشکل فنی، برخی از پرداخت‌های مشتریان شرکتی ما به اشتباه در حساب گیرندگان کپی شده است. بانک سانتاندر این پرداخت‌های تکراری را به دلیل یک مشکل در برنامه ریزی سیستم‌ها اعلام کرد و گفت این رویداد به سرعت شناسایی و اصلاح شد. ما با بسیاری از بانک‌ها در سراسر انگلیس برای بازیابی تراکنش‌های تکراری در روز‌های آینده صحبت خواهیم کرد.

گفته شده این تراکنش‌ها پرداخت ها‌ی تامین کننده یا دستمزد را شامل می‌شد. بر اساس بیانیه‌، سانتاندر در حال تلاش برای بازیابی وجوه از بانک‌های دریافت‌کننده است. این اقدام از طریق «فرایند بازیابی خطای بانکی» انجام خواهد گرفت. در این بازیابی، برنامه ریزی شده وجوهی که به اشتباه به دست گیرندگان سپرده شده بازگردانده شود.

Santander U.K یک شرکت متعلق به بانک جهانی Banco Santander است. دفتر مرکزی این شرکت در اسپانیا قرار دارد. همچنین بر اساس وب‌سایت‌ها، این شرکت انگلیسی ۱۴ میلیون مشتری و ۶۱۶ شعبه فعال دارد. ۲۲۴میلیون دلار کانادا مبلغ قابل توجهی برای پرداخت اشتباه است، اما در برابر ۶۳۸ میلیون دلار کانادا که بانک آمریکایی سیتی یکی از "بزرگترین اشتباهات تاریخ بانکداری" را ثبت کرد، ناچیز است.

این بانک به طور تصادفی ۹۰۰ میلیون دلار کانادا را به وام دهندگان شرکت لوازم آرایشی Revlon ارسال کرد. همچنین در آگوست ۲۰۲۰ به دادگاه رفت تا حدود ۶۳۸ میلیون دلار کانادا را که عمدا بازپرداخت نشده بود، پس بگیرد. اما در ماه فوریه یک قاضی حکم داد که این بانک اجازه بازپس گیری پول را از مشتریان خود ندارد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد