اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

با خوردن این غذای خوشمزه خلق و خوی شما بهتر می شود

یکی از خوراکی هایی که همه ما عاشق آن هستیم شکلات است. تحقیقات جدید نشان می دهد که خوردن این خوراکی می تواند باعث افزایش سلامت روده شده و خلق و خو را بهبود ببخشد.

به گزارش سایت طلا، اگر از طرفداران هری پاتر باشید احتمالا این موضوع را به یاد دارید که خوردن شکلات باعث می شد تا احساسات و خلق و خوی فرد پس از مواجهه با نوعی موجود خطرناک بهبود یابد.

حال یک تحقیق جدید که در مجله بیوشیمی تغذیه منتشر شده است نشان داده که در واقع خوردن شکلات می تواند بر روی خلق و خو تاثیر مثبت گذشته و به شکل خارق العاده ای سلامت شما را ارتقا دهد.

در یک مطالعه کنترل تصادفی با بزرگسالان در محدوده سنی 20 تا 30 سال، مشخص شد که خوردن شکلات تلخ با 85 درصد کاکائو با خلق و خوی بهتر و روده سالم‌ تر مرتبط است.

تا کنون مطالعات مختلفی نشان داده است که سلامت روده و سلامت روان ارتباط تنگاتنگی با یک دیگر دارند. در واقع پیش از این نشان داده شده بود که یک روده سالم خطر ابتلا به زوال عقل را کاهش می دهد.

شکلات تلخ

حال دانشمندان متوجه شدند که شکلات تلخ (85 درصد و بالاتر) با توجه به فیبر بالایی که دارد به عنوان یک پری بیوتیک عمل کرده و باعث ارتقای سلامت باکتری های سالم روده می شود.

این به نوبه خود باعث می شود تا فرد خلق و خو و احساس بهتری داشته باشد. دیگر غذا های پری بیوتیک با فیبر بالا نیز می توانند برخی تاثیرات مشابه را داشته باشند.

حال متخصصان پیشنهاد می کنند که در شرایطی که احساس خوبی ندارید و به دنبال خوردن چیزی هستید شکلات تلخ یک گزینه فوق العاده برای شما است که می تواند با بهبود سلامت بدنتان احساس شما را نیز بهبود ببخشد.

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد