اونس طلا2414.89
مظنه14,496,000
18 گرم3,346,400
ارزش سکه32,659,488
قدیم (بهار)37,200,000
جدید (امامی)40,200,000
نیم23,300,000
ربع14,600,000
گزارش آگهی

نکات مهم در مورد تزریق چربی

تزریق چربی روشی برای رفع علائم پیری و فرم‌دهی به اعضای مختلف بدن، به خصوص صورت و دست‌هاست که در سال‌های اخیر با استقبال بی‌نظیری از سوی عموم مردم مواجه شده است.

تزریق چربی روشی برای رفع علائم پیری و فرم‌دهی به اعضای مختلف بدن، به خصوص صورت و دست‌هاست که در سال‌های اخیر با استقبال بی‌نظیری از سوی عموم مردم مواجه شده است. ما علت این استقبال عمومی را در مصاحبه‌ای با خانم دکتر الناز احمدی مدیر یک کلینیک زیبایی جویا شدیم که در ادامه آن را می خوانیم.

سلام خانم دکتر روزتان بخیر ممنون که در این مصاحبه شرکت میکنید. خانم دکتر به عنوان اولین سوال لطفا بفرمائید به طور کلی تزریق چربی چگونه است؟

من هم سلام میکنم خدمت شما و مخاطبین عزیزتان. خب ببینید، پیوند چربی یا همان تزریق چربی روشی برای رفع علائم پیری پوست است. در این روش، چربی اضافه بدن از برخی نواحی مانند قسمت بیرونی ران‌ها گرفته شده و به خاطر مسائل زیبایی یا به علت پیری یا هر گونه آسیب دیدگی دچار فرورفتگی، شل شدگی و یا دیگر انواع بدشکلی شده و تزریق می‌شوند. بیشتر تزریق‌ها در نواحی مختلف صورت، دست‌ها، سینه‌ها یا باسن انجام می پذیرند. این روش ایمن، طولانی مدت و قابل تحمل بوده و البته نتایج ظاهری طبیعی ایجاد می‌کند.

خانم دکتر چه زمانی باید عمل تزریق چربی را انجام داد؟

خب این سوال رو خیلی‌ها می‌پرسند و من به شکل کاملی در مقاله‌ای مربوط به پیوند چربی به مقوله تزریق چربی پرداخته‌ام، ببینید به طور کلی در صورت داشتن قسمت‌هایی در صورت که چروک و فرورفته به نظر می‌رسند شما میتوانید برای تزریق چربی اقدام کنید. همچنین اگر مایل به انجام اصلاح دائمی‌تری نسبت به فیلر و ژل‌های موقت هستید و یا در صورتی که می‌خواهید فرم بدن خود را بهبود ببخشید، جای زخم‌ها را اصلاح کنید، فرورفتگی‌های بدن را پر کنید و دست‌ها و صورت خود را جوان کنید یا پس از جراحی، به بازسازی سینه، پر کردن بی نظمی‌های کانتور یا پنهان کردن علائم آشکار کاشت سینه نیاز دارید، تزریق چربی می تواند گزینه مناسبی برای شما باشد.

خانم دکتر مزایا و معایب این روش جوان سازی پوست نسبت به روشهای دیگر چیست؟

خب، در مورد مزایای این روش باید خدمت شما عرض کنم که در واقع با تزریق چربی اتولوگ (چربی بدن خودتان)، بر خلاف پرکننده‌های پوستی احتمال واکنش‌های آلرژیک را کاهش می‌دهیم. نتایج تزریق چربی طبیعی، طولانی مدت و بی‌خطر است. تزریق چربی یک روش غیرتهاجمی برای دستیابی به جوانسازی صورت است.

اما در مورد معایب این روش می توانم به زمان آماده سازی بافت چربی قبل از تزریق اشاره کنم که در مقایسه با فیلرهای پوستی که از قبل آماده هستند پروسه‌ای زمان‌بر به حساب می‌آید. تزریق چربی اگرچه ماندگاری بیشتری نسبت به فیلرهای پوستی دارد، اما هزینه بیشتری نیز دارد و نکته آخری که به ذهنم میرسد اینکه ممکن است چندین جلسه برای رسیدن به اندازه سینه یا باسن مورد نظر خود نیاز داشته باشید پس در کل پروسه درمانی طولانی‌تری به حساب می‌آید.

چه کسانی میتوانند چربی تزریق کنند؟

هدف از تزریق چربی، افزایش حجم یا پر کردن نواحی کم حجم است. نواحی که معمولاً پیوند یا تزریق می‌شوند شامل دست‌ها، صورت (از جمله لب‌ها)، فرورفتگی‌های پوست (به دنبال لیپوساکشن و ایجاد اسکار) و سینه و باسن (برای بزرگ‌کردن) هستند. البته باید نواحی اهدا کننده داشته باشید که بتوان از آنها چربی گرفت. نباید هیچ مشکلی در گردش خون داشته باشید، چه به دلیل بیماری چه ناشی از سیگار کشیدن. اگر از سلامت عمومی خوبی برخوردار هستید، به احتمال زیاد واجد شرایط تزریق چربی هستید.

چربی کدام قسمت را برای تزریق به صورت استفاده میکنند؟

اگر چین‌های صورت مانند خطوط خنده، خطوط لبخند و خطوط پنجه کلاغی دارید، می‌توان چربی را از شکم، ران‌ها یا سایر نواحی برداشته و به صورتتان تزریق کرد. اسکارهای آکنه و نواحی فرورفته صورت، لب‌ها را نیز می‌توان پر کرد. جراح پلاستیک یا پزشک زیبایی شما حتی می‌تواند از چربی گرفته شده برای به حداقل رساندن خطوط بین بینی و دهان، اصلاح افتادگی‌ها یا فرورفتگی‌های پوست و به حداقل رساندن چین و چروک‌های پیشانی استفاده کند. امروزهتزریق چربی به گونه نیز به امری رایج برای برجسته سازی و فرم‌دهی به گونه‌ها بدل شده است.

خانم دکتر تزریق چربی چگونه انجام می‌شود؟

چربی از یک قسمت از بدن برداشته می‌شود، شستشو و تخلیص می‌شود و سپس به دقت مجدداً با سوزن‌های ویژه‌ای در قسمت‌هایی که نیازمند بزرگ‌سازی می‌باشند، تزریق می‌شود. ممکن است ضروری باشد تا عمل پیوند چربی را چندین بار تکرار کرد تا نتیجه مطلوب را بدست آورد. تزریق چربی ممکن است به عنوان یک فرآیند چندمرحله‌ای توضیح داده شود. مرحله برداشت، مرحله تخلیص، انتقال و مرحله جایگذاری.

این مراحل را توضیح می دهید؟

بله، در مرحله برداشت، شما و جراحتان محلی برای برداشت چربی انتخاب خواهید کرد. سپس جراح شما برش کوچکی در آن قسمت برای برداشت چربی صورت می‌دهد و با استفاده از تکنیک استریل، یک آنژیوکت متصل به سرنگ را جاگذاری می‌کند تا به دقت چربی را استخراج کند. (لیپوساکشن)

در مرحله تخلیص و انتقال، زمانی که چربی کافی از قسمت اهداکننده بدست می‌آید، جراح شما آن را پردازش می‌کند تا سلول‌های چربی را برای انتقال به سرنگ‌های کوچکی تهیه کند که برای تزریق چربی به کار می‌روند. تخلیص ممکن است نیازمند استفاده از سانتریفیوژ یا نیازمند فرایند فیلتراسیون برای جدا کردن ناخالصی‌ها باشد.

در فرآیند جایگذاری قسمت تعیین‌شده برای دریافت پیوند، آماده می‌شود. جراح شما یک سوزن یا ماسوره را در نقطه برش محل مورد نظر قرار می‌دهد. سوزن تزریق معمولاً چندین بار جاگذاری شده و بیرون آورده می‌شود. هر بار که سوزن یا ماسوره کشیده شود، خطی از تکه‌های بافت چربی به دقت در صفحه‌های بافت طبیعی قرار می‌گیرد. این فرایند تکرار می‌شود تا اینکه نتیجه مطلوب بدست آید و شبکه‌ای از چربی پیوندزده ایجاد شود. برخی جراح‌ها، ماساژ دادن قسمت‌های پیوند زده را توصیه می‌کنند تا یک پخش‌شدگی رضایت‌بخش ایجاد کنند. برخی دیگر ترجیح می‌دهند تا بر تکنیک جایگذاری برای ایجاد کانتور مناسب تکیه کنند. جراح همچنین ممکن است یک بانداژ روی قسمت پیوند زده قرار دهد.

برش‌ها و زخم‌های انتقال چربی چه شکلی می‌باشند؟

تنها زخم‌هایی که در بدن شما ایجاد میشود به خاطر فرآیند لیپوساکشن به وجود می‌آیند. چون که برش‌های لیپوساکشن کوچک می‌باشند از این رو زخم‌ها نیز کوچک می‌باشند و در قسمت‌های پنهان قرار می‌گیرند. البته گاهی اوقات بسته به محل رسوب‌های چربی روی بدن، برش‌ها را نمی‌توان پنهان کرد. میزان زخم‌شدگی به تکنیک جراح و البته بستگی به جنس پوست بیمار و نوع جوش خوردن زخم در بدن او دارد. بیشتر زخم‌های لیپوساکشن با گذر زمان ناپدید می‌شوند و به ندرت مشخص می‌باشند. زخم‌های مشهود زمانی محتمل می‌باشند که در فرآیند لیپوساکشن برای بیمارانی که پوست تیره‌تر دارند از ماسوره‌ استفاده می شود. به طور کلی دو نوع نشانه وجود دارد که پس از لیپوساکشن باقی می‌مانند. یکی زخم واقعی است و دیگری به عنوان دیسکرومی یا نقطه تیره یا روشن روی پوست شناخته می‌شود.

به عنوان آخرین سوال، نتایج تزریق چربی چقدر دوام خواهند داشت؟

ببینید، دوام چربی و ماندگاری نتایج به مهارت جراح، نحوه برداشت و تصفیه چربی و نحوه و محل تزریق آن بستگی دارد. برای انجام موفقیت آمیز تزریق چربی نیاز به یک جراح با مهارت زیاد و باتجربه است.

فرآیندی به نام تزریق چربی میکرو وجود دارد که اگر چه روشی نسبتا تهاجمی است، اما بهترین راه برای اطمینان از این است که بیشترین درصد چربی به منطقه مورد نظر تزریق می‌شود و دوام بیشتری نیز دارد. هنگامی که چربی تزریق شده با موفقیت انجام شود، پس از مدتی به عنوان قسمتی زنده نیاز به تغذیه از خون شما دارد وقتی این اتفاق به خوبی بیافتد تقریبا می توان گفت که نتیجه تزریق چربی دائمی خواهد بود. با این حال، ممکن است درصدی از چربی وجود داشته باشد که به خوبی جاگذاری نشود و اون پیوند مد نظر شکل نگیرد، به همین دلیل است که گاهی اوقات انجام یک جلسه تزریق دیگر ضروری است.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد