اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

هشتگ‌های پرتکرار ایرانی‌ها در سال گذشته میلادی

در این گزارش به معرفی پرتکرارترین هشتگ‌های فارسی فضای مجازی در سال گذشته میلادی پرداخته‌ایم.

به گزارش سایت طلا، در این گزارش به معرفی پرتکرارترین هشتگ‌های فارسی فضای مجازی در سال گذشته میلادی پرداخته‌ایم.

به این ترتیب به بیش از ۸۰۰هشتگ برتر یونیک دست یافتیم که از لحاظ بیشترین تکرار در ابرکلمات در کنارهم مورد مقایسه قرار گرفتند. در ابرکلمات هرچه تعداد استفاده از هر هشتگ ازسوی کاربران بیشتر بوده، اندازه هشتگ‌ها بزرگ‌تر خواهد بود.

براساس این گزارش، پس از هشتگ «ایران»، «iran» هشتگ‌های مرتبط با انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ در صدر توجه کاربران بوده است. اغلب هشتگ‌ها با موضوع انتخابات در جمع ۵۰ هشتگ برتر قرار دارند. هشتگ‌هایی که در بهار سال گذشته (۱۴۰۰) ترند شده و در دیگر ایام سال اثری از آن‌ها نیست.

پس از انتخابات، مطالبات صنفی علی‌الخصوص مطالبات مربوط به اساتید دانشگاه آزاد خودنمایی می‌کند. علاوه‌بر دانشگاه آزاد، چند هشتگ مرتبط با مطالبات دانشگاهی مانند تعویق آزمون‌های کنکور نیز در هشتگ‌‎های برتر به چشم می‌خورد. این هشتگ‌ها زمستان و بهار سال گذشته بیشتر از دیگر ایام سال مورد توجه قرار گرفته‌اند.

تابستان سال گذشته اعتراضات مربوط‌به کم‌آبی در خوزستان و ناآرامی‌های پس از آن جزو مهم‌ترین و پرتکرارترین هشتگ‌ها در فضای مجازی (تلگرام، توییتر و اینستاگرام) بوده است. هشتگ‌هایی مانند: #خوزستان، #خوزستان آب ندارد، #خوزستان تنها نیست، در حمایت از مردم خوزستان ترند شده‌اند.

در میان هشتگ‌هایی که در همه فصل‌ها تکرار شده‌اند، هشتگ‌های مذهبی بیشتر به چشم می‌خورند، مناسبت‌هایی مانند #اربعین، #حب_الحسین_یجمعنا و #فقط_به_عشق_علی جزو هشتگ‌های پرتکرار دینی بودند.

هشتگ‌هایی مانند: #واکسن_بخرید، #واکسن_می‌سازیم و #واکسن_خارجی_آلوده جزو هشتگ‌های مربوط به بیماری کروناست که بسیار تکرار شده و در زمستان ۱۳۹۹، جزوهشتگ‌های پرتکرارند.

رخداد‌هایی مانند سالگرد شهادت «حاج‌قاسم سلیمانی» باعث شده هشتگ‌هایی مانند: #مرد_میدان #برای_سرباز و #انقلاب_ایران جزو اولین هشتگ‌های پرتکرار زمستان ۱۳۹۹ باشد.

پس از هشتگ‌های پرتکرار مربوط‌به شهادت «حاج‌قاسم سلیمانی» و موضوعات پیرامون بیماری «کرونا» و مطالبات خرید واکسن، واردات و ساخت واکسن کرونا هشتگ‌هایی مثل # تعویق_آزمون دکتری، #قانون_میگه_دستیاری_۴۸، که مربوط به قوانین دستیاری پزشکی و دنداپزشکی است نیز جزوهشتگ‌های ترند زمستان ۹۹ بوده است.

هشتگ‌های پرتکرار فصل بهار ۱۴۰۰ کاملا تحت‌تاثیر انتخابات است و موضوعات دیگر کمتر مجال خودنمایی داشته‌اند.

تابستان ۱۴۰۰ علاوه‌بر مسائل خوزستان و مطالبات دانشگاهی، حوادث افغانستان و تسلط دوباره طالبان بر این کشور مورد توجه کاربران بوده است. #طرح_صیانت هم که در این دوره در دستورکار مجلس بود با واکنش کاربران مواجه شده و یکی از هشتگ‌های پرتکرار تابستان ۱۴۰۰ است. قطعی برق و مساله تامین واکسن دیگر موضوعات داغ تابستان بودند.

گزارش مرکز پژوهشی بتا نشان می‌دهد پاییز گذشته پس از هشتگ‌های مذهبی مرتبط با ایام اربعین، ماه صفر و ماه ربیع، اعتراضات اصفهان در صدر توجه کاربران قرار داشته است. حوادث آبان ۹۸ هم با هشتگ‌هایی ازسوی کاربران یادآوری شده است. هشتگ‌های مرتبط با اعتراضات در نقاط مختلف کشور در این فصل بیش از دیگر ایام سال به چشم می‌خورد.

در میان هشتگ‌هایی که در همه فصل‌ها تکرار شده‌اند، هشتگ‌های مذهبی بیشتر به چشم می‌خورند، مناسبت‌هایی مانند #اربعین، #حب_الحسین_یجمعنا و #فقط_به_عشق_علی جزو هشتگ‌های پرتکرار دینی بودند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد