اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
گزارش آگهی

تحویل ارز مسافرتی با چک شدن بلیط هواپیما

هر ایرانی برای سفرهای خارجی خود، سهمیه ی ارز دولتی دارد و دریافت این سهمیه منوط به چند شرط می باشد.

هر ایرانی برای سفرهای خارجی خود، سهمیه ی ارز دولتی دارد و دریافت این سهمیه منوط به چند شرط می باشد. داشتن بلیط هواپیما برای سفر به خارج از کشور، یکی از شرط های دریافت ارز است اما صرافی هایی قبل از پرداخت ارز به مسافر، بلیط آن ها را چک نمی کنند.

مدیر کانون صرافان در همین زمینه بیان نمود: مهمترین موضوع در این موضوع، ایجاد یک سامانه جدید جهت رفع نیازهای خرد ارزی است. این مورد مدت ها در حال پیگیری بود و به تازگی اقداماتی جهت فعال کردن آن صورت گرفته است. اداره صادرات بانک مرکزی، 25 مورد مشمولیت ارز دولتی را مشخص نموده و با ارائه اسناد، ارز از بانک و صرافی قابل دریافت است. مثلا دانشجویان با شرط تایید دانشگاه مورد نظر توسط وزارت علوم، می توانند اقدام به دریافت سالانه 25 هزار یورو نمایند.

بیشتر بخوانید: 5 مزیت خرید آنلاین بلیط هواپیما از رسپینا

وی افزود: صرافی ها تنها متولی خرید و فروش ارز هستند و امکان احراز هویت متقضایان را ندارند. جهت راستی آزمایی بلیط هواپیما نیز به هیچ سامانه ای دسترسی ندارند. در همین خصوص پیشنهاد هایی به بانک مرکزی و وزارت گردشگری داده شده تا فقط به افرادی ارز تعلق بگیرد که در یک سامانه از پیش طراحی شده، اسم ان ها ثبت باشد. ایجاد یک سامانه جامع باعث جلوگیری از تخلفات عمده در این زمینه می شود.

وی در پایان بیان کرد: مشکلی بابت تامین ارز نداریم ولی در قسمت توزیع ارز در صرافی ها به علت عدم وجود ابزار کنترلی جهت راستی آزمایی، مشکلاتی همچنان وجود دارد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد