اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

پیش بینی بلند مدت طلا، قیمت طلا در سال آینده چقدر خواهد بود؟

در روز های پایانی سال 2021 میلادی قرار داریم و طلا آخرین روز های معاملاتی این سال را تجربه می کند. حال بسیاری از کارشناسان پیش بینی می کنند که طلا در سال آینده روندی رو به رشد داشته باشد.

به گزارش سایت طلا، بازار طلا آخرین هفته معاملاتی سال 2021 را بالای 1800 دلار در هر اونس آغاز می کند و به گفته تحلیلگر Credit Suisse، این فلز گرانبها می تواند در سال جدید شاهد حرکت صعودی بیشتری باشد.

در گزارش اخیر، فهد طارق، تحلیلگر فلزات گرانبها در بانک سوئیس گفت که با وجود اینکه فدرال رزرو برای افزایش نرخ بهره در سال 2022 آماده می شود، به قیمت طلا خوش بین است.

به گفته طارق، بانک کردیت سوئیس به دنبال میانگین قیمت طلا در حدود 1850 دلار در هر اونس است. با نگاهی به سال 2023، این بانک انتظار دارد قیمت طلا به 1600 دلار در هر اونس کاهش یابد و قیمت در بلندمدت به حدود 1400 دلار در هر اونس کاهش یابد.

طلا

مهم ترین عوامل تاثیر گذار بر روی قیمت طلا در سال آینده افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو و همچنین فشار های تورمی خواهد بود.

فدرال رزرو قصد دارد در سال آینده نرخ بهره را در سه مرحله افزایش دهد اما با توجه به به افزایش فشار های تورمی می توان انتظار داشت که نرخ بهره واقعی در این سال همچنان در قلمرو منفی باقی بماند که در نتیجه از افزایش قیمت طلا حمایت می کند.

با این حال با کاهش تورم در بلند مدت در طی سال 2023 و سال های پس از آن می توان انتظار داشت که نرخ بهره واقعی مثبت شده و در نتیجه باعث کاهش قیمت طلا و رسیدن آن به سطوح قبل از همه گیری شود.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد