اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

آیا قیمت طلا باز هم صعود خواهد کرد؟ + تحلیل تکنیکال

قیمت طلا طی هفته گذشته و این هفته توانسته است جهتی صعودی به خود گرفته و به شکل قابل توجهی رشد کند اما آیا این روند صعودی برای روز های آینده نیز حفظ خواهد شد؟

به گزارش سایت طلا، قیمت طلا هم اکنون در لحظه نگارش این خبر با سه دلار افزایش به عدد 1815 رسیده است و در تلاش است تا با عبور از این مقاومت کلیدی روند صعودی خود را تثبیت کند.

در حالی که در آستانه سال نو میلادی قرار داریم طلا در تلاش است تا بالاتر از مقاومت 1814 دلار بسته شده و روند صعودی خود را ادامه دهد. به دلیل قرار داشتن در روز های پایانی سال هیچ داده اقتصادی در بازار وجود نداشته و از این رو معامله گران فنی مهم ترین نقش را در بازار بازی می کنند.

علاوه بر خرید و فروش های فنی، نوسان دلار آمریکا و اخبار حول محور فدرال رزرو مبنی بر افزایش نرخ بهره که در هفته های گذشته منتشر شد همچنان تاثیر بسیاری بر روی قیمت طلا دارند.

نگرانی حول محور سویه جدید ویروس کرونا موسوم به امیکرون و همچنین تنش های ژئوپلیتیک ناشی از استقرار نیرو های روسیه در مرز اوکراین نیز نقش مهمی را در بازار ایفا می کنند.

تحلیل تکنیکال طلا نشان می دهد که این فلز گرانبها برای اینکه به روند صعودی خود ادامه دهد لازم است بالاتر از مقاومت کلیدی خود در 1814 دلار که بالاترین قیمت ماه دسامبر است تثبیت گردد.

عبور از این مقاومت می تواند قیمت طلا را به عدد 1820 دلار برساند که مقاومت بعدی قیمت طلا به شمار می رود و عبور از آن می تواند دور جدیدی از رشد را برای فلز زرد رقم بزند.

از طرف دیگر قیمت طلا ابتدا در عددد 1803 دلار پشتیبانی شده و در صورتی که روند نزولی آن ادامه پیدا کند حمایت بعدی در نقطه 1797 دلار خواهد بود. افت بیشتر می تواند طلا را به حمایت 1791 دلاری برساند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد