اونس طلا2376.64
مظنه14,536,000
18 گرم3,355,600
ارزش سکه32,749,608
قدیم (بهار)38,000,000
جدید (امامی)40,700,000
نیم23,700,000
ربع15,000,000

اتوبوسی که قطار می‌شود در ژاپن به راه افتاد

نخستین اتوبوسی که توانایی حرکت نه تنها در جاده های متعارف بلکه در خطوط راه‌آهن دارد در ژاپن به راه افتاد.

به گزارش سایت طلا به نقل از رویترز، نخستین خودروی جهان که در کنار توانایی حرکت در جاده های متعارف می‌تواند از خطوط راه آهن هم عبور کند در ژاپن به راه افتاد.این خودرو دیروز در شهر کایو در منطقه توکوشیما ژاپن به حرکت درآمد.

این اتوبوس کوچک در جاده های متعارف با چرخهای تایر دار حرکت کرده اما زمانی کرد به یک خط راه آهن می رسد چرخ‌های فولادی آن از زیر خودرو به بیرون آمده و روی ریل قرار می‌گیرد. در حالیکه چرخ های فولادی محور جلوی اتوبوس را از زمین بلند می کنند اما چرخ‌های محور عقب برای تامین قدرت حرکت روی زمین باقی می مانند.

این اتوبوس توسط شرکت آسا کاست ساخته شده و مدیرعامل این شرکت گفته که این اتوبوس می تواند در حوزه حمل و نقل عمومی در شهرهای کوچک که جمعیت آنها در حال مسن شدن و کاهش است به کار گرفته شود.

شیگکی میورا، مدیرعامل آسا کاست، در این باره گفت که این اتوبوس شبیه یک خط واحد امکان دسترسی شهروندان به حمل و نقل عمومی را فراهم می‌کند و در عین حال می تواند برای حمل و نقل بهتر آنها از خط ریلی هم استفاده کند.

ظرفیت اتوبوس ریلی ۲۱ مسافر با حداکثر سرعت ۶۰ کیلومتر در ساعت روی خط راه آهن است و گفته می‌شود می‌تواند در جاده‌های آسفالت تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت هم سرعت بگیرد.

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد