اونس طلا2299.47
مظنه14,817,000
18 گرم3,420,500
ارزش سکه33,382,701
قدیم (بهار)38,200,000
جدید (امامی)41,800,000
نیم24,300,000
ربع15,500,000

اگر تصادفاً به جای بنزین گازوئیل بزنید چه اتفاقی برای ماشین شما می افتد؟

این تقریباً بزرگ‌ترین شوکی است که می‌توانید به ماشین خود وارد کنید.

اتفاق پیش می آید

احتمالا همه ما می دانیم که زدن گازوئیل به ماشین بنزینی برای ماشین بد است، اما دقیقا چقدر بد؟ تفاوت بسیار زیادی بین این دو نوع سوخت وجود دارد.

تفاوت بزرگ

شما می توانید هر دو را در پمپ بنزین تهیه کنید و در صورت استفاده صحیح، حتی می توانید قبل از اینکه مجبور شوید دوباره به جایگاه سوخت مراجعه کنید، مسافت مناسبی را طی کرده و به ظاهر تفاوت زیادی بین گازوئیل و بنزین وجود ندارد، اما این به هیچ وجه درست نیست! جیک مک‌کنزی از تعمیرگاه لوازم جانبی خودرو به ریدرز دایجست توضیح می‌دهد: «گازوئیل ماده بسیار غلیظ‌تری نسبت به بنزین سنتی است و به جای جرقه، با فشار مشتعل می شود.»

خسارت

چند لیتر گازوئیل تصادفی در ماشین بنزینی شما می تواند عواقب بدی داشته باشد. جیک توضیح می دهد: «به دلیل غلظت آن، حتی مقدار کمی از سوخت گازوئیل در یک خودروی بنزینی می تواند انژکتورها، فیلترها و خطوط سوخت موتور را مسدود کند.

توصیه

آیا شما تصادفاً به ماشین بنزینی خود گازوئیل زده و به موقع قبل از دور شدن از پمپ بنزین متوجه می شوید؟ پس جیک به شما توصیه می کند که با یک تعمیرگاه تماس گرفته و ماشین خود را به آنجا ببرید تا بتوانند سوخت را از باک خارج کرده، آن را تمیز کنند و در صورت لزوم فیلترهای بنزین را تعویض کنند. جیک توضیح می‌دهد: «زمان بسیار مهم است. حتی اگر خودرو را نرانید، سوخت گازوئیل موجود در باک همچنان سیستم سوخت، موتور و انژکتورها را مسدود می‌کند. اما اگر با گازوئیل در ماشین بنزینی خود رانندگی کنید، قبل از توقف ماشین، شما خیلی دور نخواهید شد.

شانس کوچک

همه ما می دانیم که یک اشتباه به راحتی پیش می آید، اما خوشبختانه احتمال اینکه شما سوخت اشتباهی را به ماشین خود بزنید بسیار کم است، چراکه پمپ بنزین ها به وضوح نشان می دهند که کدام نوع سوخت در کدام پمپ قرار دارد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد