اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

قیمت طلا پس از چند روز نوسان در نهایت صعودی شد

قیمت طلا که از ابتدای این هفته نوسان بسیار زیادی را از خود نشان داده بود، روز گذشته توانست صعودی شده و قیمت آن به شکل قابل توجهی افزایش یافت.

به گزارش سایت طلا، روز گذشته قیمت طلا و نقره هر دو روند افزایشی قابل توجهی را طی کردند و قیمت طلا توانست بار دیگر بالاتر از سطح 1800 دلار قرار بگیرد.

هم اکنون در لحظه نگارش این خبر، قیمت هر اونس طلای جهانی 1805 دلار می باشد که بیش از 10 دلار در روز گذشته افزایش داشته است. نقره نیز در عدد 22.78 در حال معامله است.

مهم ترین عواملی که روز گذشته از رشد قیمت طلا حمایت کردند را می توان کاهش ارزش شاخص دلار به همراه افزایش نگرانی ها نسبت به شیوع سویه امیکرون ویروس کرونا دانست.

یکی از جالب توجه ترین عوامل موجود در بازار نگرانی معامله گران بازار طلا بر خلاف بازار سهام از افزایش موارد ابتلا به سویه اومیکرون ویروس کرونا است که از ابتدای این هفته تشدید شده است.

با این وجود به دلیل پایین بودن حجم معاملات در بازار به دلیل قرار داشتن در روز های پایانی سال 2021 میلادی، انتظار می رود که همچنان نوسانات بسیار زیادی در بازار طلا وجود داشته باشد.

از نظر فنی قیمت طلا بالاتر از 1800 دلار قرار گرفته است اما همچنان مانع 1804 دلاری پیش روی ان قرار دارد و رشد طلا را به خطر می اندازد. همچنین مقاومت قدرتمند 1815 دلاری نیز پیش روی طلا قرار داشته که می تواند روند صعودی را به چالش بکشد.

از طرف دیگر اولین سطح حمایت طلا در نقطه 1778 دلار قرار داشته که در صورت افت بیشتر حمایت 1784 دلاری فعال خواهد شد. پشتیبانی بعدی قیمت طلا نیز در نقطه 1770 دلاری قرار دارد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد