اونس طلا2376.64
مظنه14,536,000
18 گرم3,355,600
ارزش سکه32,749,608
قدیم (بهار)38,000,000
جدید (امامی)40,700,000
نیم23,700,000
ربع15,000,000

تست های ضروری که باید همه خانم ها آن را انجام بدهند

اگر به سلامت خودتان اهمیت می دهید باید بگویم برخی تست و چکاپ ها وجود دارد که خانم ها حتما باید انجام شان بدهند تا بعدها دچار مشکلات و بیماری نشوند.

به گزارش سایت طلا، تست و چکاپ های ضروری ای که همه خانم ها باید انجام دهند را بیشتر بشناسیم.

1.مامو گرافی

ماموگرام یک نوع تصویر برداری با اشعه ایکس است که از بافت سینه انجام می شود. این تصاویر برای تشخیص علائم اولیه سرطان سینه مورد استفاده قرار می گیرد. همه خانم ها باید از سن 50 سالگی شروع به ماموگرام کنند اما بهتر است که خیلی زودتر این کار را انجام دهند. یعنی از سن 40 سالگی شروع کنند.

2.تست تراکم استخوان

برای تست تراکم استخوان از یک دستگاه اشعه ایکس مخصوص استفاده می کنند. همه بخش های مختلف بدن را مورد آزمایش قرار می دهند، قدرت و ضخامت استخوان را می سنجند و سپس بر اساس نتایج مورد نظر، پزشک یک برنامه برای درمان که مناسب فرد باشد را تعیین می کند. در سن 65 سالگی یا در دوران یائسگی در موارد با ریسک بالا، حتما باید تست تراکم استخوان انجام شود

3.فشارخون

فشار خون بالا عامل ایجاد مشکلات سلامتی مثل بیماری قلبی است. حتماً فشار خون خود را هر چند سال چک کنید.

فشار خون

4. کولونوسکوپی

برای سرطان کولورکتال یا معده و روده معمولا کلونوسکوپی هر 10 سال یک بار به افراد توصیه می شود و پزشکان پیشنهاد می کنند که آن را از سن 45 سالگی شروع کنید زیرا ابتلا به این سرطان ها معمولاً از سن پایین تری افراد را درگیر می کند بنابراین بهتر است خانم ها هم این موضوع را مدنظر داشته باشند.

5.پاپ اسمیر

از سری آزمایش های چکاپ زنان می توان به پاپ اسمیر اشاره کرد که در جهت تشخیص به موقع سرطان دهانه رحم به کار می رود. آزمایش پاپ اسمیر از سلول های دهانه رحم نمونه برداری می شود.

6.سونوگرافی

هر خانم بهتر است سالی یکبار برای انجام سونوگرافی از رحم و تخمدان ها اقدام کند. سونوگرافی ممکن است از روی شکم یا در صورتی که نیاز به بررسی دقیق تری باشد از داخل انجام گیرد. سونوگرافی برای تشخیص علت لکه بینی، دل درد های مداوم، بزرگی ناگهانی شکم، خونریزی های شدید، عادت ماهانه نامرتب، دردهای هنگام عادت ماهانه و... کاربرد دارد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد